آغاز بزرگ‌ترین رزمایش سئول-واشنگتن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آغاز بزرگ‌ترین رزمایش سئول-واشنگتن

علی‌رغم هشدارهای پی در پی کره شمالی، امروز (دوشنبه) سئول و واشنگتن بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خود در پنج سال اخیر را آغاز کردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 13
کد خبر: ۱۷۶۵۴۲

به گزارش راهبرد معاصر، کره جنوبی و ایالات متحده امروز (دوشنبه) در حالی بزرگ‌ترین رزمایش‌های نظامی مشترک خود در پنج سال اخیر را آغاز کرند که «پیونگ یانگ» هشدار داده است که چنین رزمایش‌هایی به عنوان «اعلام جنگ» تلقی می‌شود.

 

وبگاه «چنل نیوز ایژیا» در این خصوص گزارش کرد، واشنگتن و سئول می‌گویند که رزمایش آمریکا و کره جنوبی تحت عنوان «سپر آزادی» قرار است از روز دوشنبه به مدت حداقل 10 روز ادامه داشته باشد و مدعی شده‌اند که به دلیل اقدامات تهاجمی کره شمالی،‌ این رزمایش بر «محیط امنیتی در حال تغییر» متمرکز است.

 

طبق این گزارش، ارتش سئول در ماه جاری میلادی در اقدامی بی‌سابقه فاش کرد که پیش از رزمایش سپر آزادی، ارتش کره جنوبی و نیروهای ویژه واشنگتن، رزمایش‌های نظامی «چاقوی ساج» را که شامل شبیه سازی حملات دقیق به تأسیسات کلیدی در کره شمالی است برگزار کردند.

 

رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا خشم کره شمالی را برانگیخته است و تأکید کرده است که تسلیحات اتمی و برنامه‌های موشکی آن برای دفاع از خود است.

 

رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در شرایطی آغاز شده است که رسانه‌های شرق آسیا بامداد دوشنبه از شلیک آزمایشی یک پرتابه توسط ارتش کره شمالی خبر دادند.‌

 

از طرف دیگر، شماری از شهروندان کره جنوبی روز یکشنبه نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند./ فارس 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار