امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران قوی‌ترین نیرو در مبارزه با تروریسم در منطقه است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران قوی‌ترین نیرو در مبارزه با تروریسم در منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 22
کد خبر: ۱۷۷۳۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «پنی وانگ» وزیر امور خارجه استرالیا، ضمن تشکر از همتای استرالیایی و دریافت تبریک عید نوروز، بر اهمیت مسیر دیپلماسی و گفتگو تاکید کرد و گفت: ما برای رابطه با استرالیا اهمیت قائل هستیم. موضوعات متنوعی برای همکاری میان دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

امیرعبداللهیان به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین به حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاهوازیه در استرالیا اشاره و تاکید کرد: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید نوروز بر تداوم گفت‌وگو و دیپلماسی میان ایران و استرالیا تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم باید مسیر دیپلماسی را همچنان برای رفع سو تفاهمات باز نگه داریم.

پنی وانگ همچنین از ادامه گفتگوها میان ایران و غرب و همچنین همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد و این همکاری را سازنده دانست.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا بر لزوم تداوم تماس و رایزنی با یکدیگر تاکید کردند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده