خشم اردوغان از اقدام سفیر آمریکا در آنکارا-راهبرد معاصر
ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود

خشم اردوغان از اقدام سفیر آمریکا در آنکارا

دیدار سفیر آمریکا در آنکارا با «کمال قلیچداراوغلو» جدی‌ترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، خشم وی را برانگیخت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 03
کد خبر: ۱۷۸۱۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، دیدار سفیر آمریکا در آنکارا با «کمال قلیچداراوغلو» نامزد مخالفان در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری ترکیه، خشم رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور را برانگیخت.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اردوغان یکشنبه (دوم آوریل) گفت درهای دیدار با او به روی «جفری فلِیک» که با جدی‌ترین رقیبش در انتخابات دیدار کرده، بسته است.

 

روزنامه استار ترکیه به نقل از وی گزارش داد: باید به آمریکا در این انتخابات درسی بدهیم. سفیر جو بایدن [رئیس‌جمهور آمریکا] با کمال دیدار می‌کند. شرم بر شما، با سر خود فکر کنید. شما سفیر هستید. طرف صحبت شما اینجا رئیس‌جمهور است. چطور بعد از این درخواست ملاقات با رئیس‌جمهور می‌کنید؟ درهای ما به روی او بسته است، دیگر نمی‌تواند وارد شود. چرا؟ باید جایگاه خود را بداند.

 

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود. قلیچداراوغلو که از سوی ائتلاف شش حزب مخالف نامزد شده، اصلی‌ترین رقیب اردوغان در نظر گرفته می‌شود. فهرست نامزدها همچنین شامل «محرم اینجه» از حزب میهن و «سینان اوگان» است که تحت حمایت اتحاد آتا قرار دارد.

 

در نظرسنجی توسط مرکز تحقیقات افکار عمومی MetroPOLL که بین ۱۳ ژانویه تا ۱۴ مارس در ۲۸ استان ترکیه با حضور دو هزار و ۴۶ نفر انجام شد، ۴۴.۶ درصد پاسخ‌دهندگان از قلیچداراوغلو حمایت کردند، در حالی که اردوغان ۴۲ درصد آرا را کسب کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار