حمله هوایی مجدد ترکیه به سلیمانیه عراق-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

حمله هوایی مجدد ترکیه به سلیمانیه عراق

گزارش ها از حمله هوایی مجدد ترکیه به استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق حکایت دارند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۲ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 16
کد خبر: ۱۷۹۸۲۳

به گزارش راهبرد معاصر برخی رسانه‌های عراق اعلام کردند که ترکیه منطقه پنجوین در استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده است.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها، این حمله توسط پهپاد در منطقه پنجوین به انجام رسیده است.

این حمله تعدادی کشته و زخمی نیز در پی داسته است.

این در حالیست که ۱۸ فروردین ماه هم پهپادهای ترکیه به اطراف فرودگاه سلیمانیه حمله کرده بودند.

روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که خودرو «مظلوم عبدی» فرمانده قسد که سه نظامی آمریکایی او را همراهی می‌کردند، در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه در شمال عراق مورد اصابت موشک شلیک شده از یک پهپاد قرار گرفت، ولی همه سرنشینان خودرو از انفجار جان به در بردند.

وال استریت ژورنال افزود که تحقیقات برای مشخص شدن ابهامات این حادثه ادامه دارد. این روزنامه آمریکایی همچنین به نقل از منابع غربی مدعی شد که ترکیه پشت این عملیات بوده است. این در حالی است که شبکه العربیه گزارش داد که ترکیه هر گونه دخالت در این حمله را رد کرده است.

گفتنی است که مدیر امنیتی فرودگاه سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق جمعه شب از حمله پهپادی به این فرودگاه و وقوع آتش سوزدر آن بدون هیچ گونه خسارت جانی خبر داد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده