گفت‎وگو بن فرحان با طرفین درگیر در سودان-راهبرد معاصر

گفت‎وگو بن فرحان با طرفین درگیر در سودان

وزیر امور خارجه عربستان دو تماس تلفنی جداگانه با رئیس شورای حاکمیت انتقالی و معاون ریاست این شورا داشت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 16
کد خبر: ۱۷۹۹۹۲

به گزارش راهبرد معاصر فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه دو تماس تلفنی جداگانه با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و محمد دقلو حمیدتی، معاون ریاست این شورا داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این تماس‌ها پیرامون وضعیت فعلی سودان گفتگو شد و وزیر امور خارجه عربستان بر توصیه کشورش به آرامش، اولویت دادن به منافع ملی و توقف هر گونه تشدید نظامی به منظور حفظ توانایی‌ها و دستاورد‌های سودان و مردم آن تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عربستان در جریان گفتگو‌های خود با دو طرف، همچنین بر اهمیت بازگشت به «توافقنامه چارچوبی» که تضمین کننده امنیت و ثبات سودان و مردم آن است، تأکید کرد.

از صبح روز شنبه، نیرو‌های ارتش سودان با نیرو‌های واکنش سریع در حال تبادل آتش و درگیری مسلحانه هستند که بر اساس آمار گرفته شده از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ۵۶ غیر نظامی کشته شده و ۵۹۵ نفر از جمله چندین نظامی زخمی شده اند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

درگیری‌ها از روز گذشته میان عبدالفتاح البرهان، رئیس ارتش و رئیس جمهور بالفعل و محمد حمدان دقلو، معروف به حیمدتی رئیس نیرو‌های پشتیبانی سریع، تشدید شده بود. سالوا کر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی و ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی، در تلاش برای آرام کردن خشونت‌ها با هر دو رهبر تماس تلفنی داشته‌اند. مصر نیز پیشنهاد میانجی‌گری داده است./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار