تصویب جزئیات طـرح تأمین مالی تولیـد در کمیسیون ویژه-راهبرد معاصر

تصویب جزئیات طـرح تأمین مالی تولیـد در کمیسیون ویژه

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی جزئیات طـرح تأمین مالی تولیـد در کمیسیون متبوعش خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی درباره طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها گفت: یک سال و نیم به‌روی این موضوع وقت گذاشته در حقیقت طرحی با عنوان «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» در چند فصل تهیه کردیم تا ساختاری برای تولید و تأمین مالی آن ایجاد شود که در نتیجه آن شورای تأمین مالی شکل خواهد گرفت تا به‌کمک نهادهای مختلف مانند سازمان بورس، بازار سرمایه، بازار پول و سرمایه‌گذاری خارجی و بخش‌های غیردولتی بتوانیم مشکل تأمین مالی را در کشور حل کنیم.

 

وی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون ویژه رونق تولید گفت: در جلسه اخیر کمیسیون رسیدگی به جزئیات این طرح به اتمام رسید و طرح مذکور برای رسیدگی در جلسه علنی در سامانه بارگذاری شد.

 

عضو کمیسیون ویژه رونق تولید با یادآوری اینکه پیش از این کلیات طرح تأمین مالی و جهش تولید از سوی نمایندگان در جلسه علنی به تصویب رسیده بود، گفت: با این طرح به‌دنبال رفع خلأهای تأمین مالی تولید از طریق روش‌های مختلف هستیم.

 

قادری درباره روش‌هایی که در این طرح برای تأمین مالی تولید درباره آن بحث و تبادل نظر شده است، اظهار کرد: به‌طور مثال تأمین مالی از طریق بازار پول، تأمین مالی از مسیر بازار بورس، تأمین مالی از مسیر شرکت‌های پیمانکاری و تأمین مالی تولید با استفاده از منابع خارجی در این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

نماینده شیراز در مجلس با تأکید بر اینکه حوزه تولید با چند مشکل اساسی یا ابرچالش روبه‌رو است، گفت: یکی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن روبه‌رو هستند تأمین مالی است که در طرح تأمین مالی و جهـش تولید برای رفع این مشکل تمهیداتی پیش‌بینی شده است.

 

نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه 17 آبان ماه سال 1401 مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها با 162 رأی موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار