تکمیل ۵۰ هزار هکتار کمربند سبز تهران در سال ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

تکمیل ۵۰ هزار هکتار کمربند سبز تهران در سال ۱۴۰۳

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه فضای سبز انجام شده است، گفت: اگر کمربند فضای سبز ایجاد نمی شد؛به جای درختان، ساختمان ایجاد شده بود. بنابراین باید واقعیت ها در این زمینه بیان شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۰۴۰

به گزارش راهبرد معاصر. حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از کمربند فضای سبز شهر تهران گفت: ما همیشه گزارش می‌دهیم اما امروز خبرنگاران را آوردیم تا ببینند و بعد اخبار را منتشر کنند. ما از اصحاب رسانه می‌خواهیم که همیشه واقعیت‌ها را منتشر کنند.

 

نظری ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان فضای سبز شهر تهران گفت: اقدامات خوبی در حوزه فضای سبز صورت گرفته است و اگر کمربند فضای سبز ایجاد نمی‌شد، الان در این نقاط به جای درختان، ساختمان و تأسیسات ایجاد شده بود.

 

نظری به کریدورهای خروج هوا از شهر تهران اشاره کرد و گفت: ما باید تنفس‌گاه‌های شهر را به خوبی حفظ کنیم. کمربند فضای سبز محافظ تهران است.

 

در ادامه این بازدید، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از 50 هزار هکتار طرح مصوب کمربند سبز شهر تهران تاکنون 46 هزار و 250 هکتار ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه از گردنه قوچک تا تلو حدود 4 هز ار هکتار جنگل‌کاری در سه سال گذشته صورت گرفته است، گفت: سال گذشته 1500 هکتار جنگل‌کاری در دستورکار داشتیم که با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شد.

 

مختاری در خصوص آبیاری فضای سبز گفت: قبلا از آب خام و چاه‌ها استفاده می‌شد اما در حال حاضر از پساب برای آبیاری درختان استفاده می‌شود. در سال گذشته 19.5 میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری استفاده شد و امسال به 30 میلیون مترمکعب خواهد رسید.

 

وی به فرونشست‌های زمین در تهران اشاره کرد و گفت: ما دیگر از چاه‌ها استفاده نمی‌کنیم تا فرونشست زمین رخ دهد.

 

مختاری با اشاره به اینکه در برخی نقاط از گونه‌های مثمر برای درختکاری استفاده می‌شود گفت: به عنوان مثال، 2 میلیون درخت گردو کاشته‌ایم.

 

وی تأکید کرد: امسال برنامه‌های متنوعی داریم و مساحت قابل‌توجهی از جنگل‌ها به گیاهان مثمر تبدیل می‌شود. حتی در برنامه ها موضوع ایجاد تاکستان را داریم تا محلی برای تفرجگاه شهروندان شود.

 

وی تأکید کرد: تا پایان سال 1403، 50 هزار هکتار کمربند سبز شهر تهران تکمیل می‌شود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار