اعضای گروه ۷ خواستار مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها شدند-راهبرد معاصر

اعضای گروه ۷ خواستار مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها شدند

اعضای گروه ۷ در بیانیه‌ای بر تلاش کشورهای عضو این گروه بر مقابله با روش‌های دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه تاکید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۳۹۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، در بیانیه اعضای گروه ۷ که روز شنبه توسط کشورهای عضو به تصویب رسید، بر حمایت بی چون و چرای این کشور‌ها از اوکراین تا زمانی که نیاز باشد تاکید شده است.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: ما همچنان متعهد به مقابله با هرگونه تلاش برای فرار از اقدامات تحریمی خود و تضعیف این اقدامات هستیم.

 

این بیانیه افزود: ما در آینده نیز همچنان به تقویت هماهنگی در نظارت بر مبادلات فرامرزی بین روسیه و سایر کشور‌ها ادامه خواهیم داد، در صورت لزوم اقدامات بیشتری را برای هدف قرار دادن بخش مالی روسیه انجام خواهیم داد و از نزدیک بر اثربخشی سقف قیمت تعیین شده برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه نظارت خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که اهداف ما برآورده شده است و در این راستا از انجام هرگونه اقدام اجرایی لازم و مناسب دریغ نخواهیم کرد.

 

در بیانیه مشترک اعضای گروه ۷ همچنین تاکید شده است: مادامی که مناقشه اوکراین حل و فصل نشود، همچنان به توقیف دارایی‌های حاکمیتی روسیه در حوزه قضایی ادامه خواهیم داد.

 

این بیانیه در حالی صادر شده است که «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز جمعه در سخنانی در مجمع بین‌المللی حقوقی سن پترزبورگ گفت: «مشخص است که یک جنگ تمام‌عیار علیه کشور ما به راه افتاده است. اربابان آمریکایی و اروپایی اوکراین، به شدت دشمنان ما را با انواع سلاح‌های کشنده تأمین می‌کنند. در واقع غربی‌ها اوضاع در اوکراین را به یک جنگ جهانی سوم سوق می‌دهند. این یک فاجعه جهانی خواهد بود که هیچ برنده‌ای در آن وجود نخواهد داشت»./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده