وزارت امور خارجه: مردم ایران تهدید را به انسجام تبدیل کردند گروسی: از محل نگهداری اورانیوم غنی‌شده ایران اطلاعی ندارم نامه آمریکا به شورای امنیت در پی حملات تجاوزکارانه به ایران ترامپ: احتمالا هفته آینده در غزه آتش‌بس شود نامه ایران به سازمان ملل و شورای امنیت در پی گزافه‌گویی ترامپ و اسرائیلی‌ها سنای آمریکا قطعنامه ضد ترامپ را رد کرد پاسخ عراقچی به تهدید‌های وقیحانه ترامپ علیه رهبر انقلاب گروسی: ایران پیش از حملات، آژانس را از تدابیر حفاظتی نسبت به ذخایر اورانیوم آگاه کرده بود ترامپ: آتش‌بس خیلی خوب پیش می‌رود؛ اسرائیل خسارت‌های زیادی دید سخنگوی وزارت خارجه: حمله به پایگاه العدید دفاع مشروع بود و نباید اقدام علیه قطر محسوب شود انفجار‌های شدید در پایگاه‌های گروه‌های وابسته به دولت الجولانی در لاذقیه واکنش ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس بن گویر: اکنون زمان گشودن دروازه‌های جهنم به روی غزه است بیانیه بریکس در محکومیت تجاوز اسرائیل و آمریکا به ایران ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران آسیب ندیده است

ردپای یک بانک آلمانی در توقیف نفتکش‌های حامل محموله‌های ایران در سنگاپور

بانک «نورد ال‌ بی» مستقر در هانور آلمان، مالکان نفتکش‌های چینی حامل نفت ایران را به قصور در یک قرارداد وام 30 میلیون دلاری متهم کرده و درخواست توقیف آنها را داده بود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 05
کد خبر: ۱۸۴۱۳

به گزارش راهبرد معاصر ، گزارش‌ها نشان می‌دهد توقیف دو نفتکش چینی حامل ال‌پی‌جی ایران توسط سنگاپور، با اتهام و درخواست یک بانک آلمانی صورت گرفته است.

 

بر اساس این گزارش، بانک «نورد ال‌ بی» مستقر در هانور آلمان، مالکان این نفتکش‌ها را به قصور در یک قرارداد وام 30 میلیون دلاری متهم کرده است.

 

در مدارک ارائه شده به دادگاه عالی سنگاپور در ماه گذشته، «نورد ال بی» اعلام کرده است این نفتکش‌ها عمدا دستگاه‌های ناوبری خود را زمانی‌که به تنگه هرمز می‌رسند، خاموش می‌کنند و چند روز بعد، وقتی بارگیری کردند، دوباره آن را روشن می‌کنند.

این بانک در مدارک خود اضافه کرده است کلوپ پی اند آی که خدمات پوشش بیمه و بیمه اتکایی فراهم می‌کند به «نورد ال بی» اطلاع داده است که این پوشش باید فسخ شود.

 

اواخر ماه گذشته، لویدز لیست، یک پایگاه خبری صنعتی گزارش داد دو کشتی حامل نفت خام ایران که اوایل ماه توسط سنگاپور توقیف شده بودند، آزاد شدند.

کشتی‌های «سی دراگون» و «گس اینفینیتی»، نفتکش‌های حمل‌کننده ال‌پی‌جی هستند که در مالکیت شرکت کشتیرانی کونلون مستقر در هنگ‌کنگ قرار دارند.

 

روز گذشته، نیویورک تایمز گزارش داد: از زمان لغو معافیت‌های نفتی، ایران 12 محموله نفت خود را در سراسر آسیا و مدیترانه فروخته است و حداقل 6 نفتکش از این نفتکش‌ها محموله‌هایشان را بنادر چین تحویل داده‌اند.

منبع : فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار