به گزارش راهبرد معاصر، مسعود حقلطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژههای عمرانی شهر تهران در خصوص روند آسفالت ریزی در بزرگراه آزادگان، گفت: بزرگراه آزادگان یکی از محورهای پرتردد پایتخت است که از نظر ترافیک و نوع خودروهای ترددکننده متمایز از بزرگراههای درون شهری است.
وی ادامه داد: براساس طراحی سازمان مشاور روشی برای تثبیت و لکهگیری ۹ کیلومتر از محور آزادگان حدفاصل فتح به سمت همت در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه سازمان مشاور پیشنهاد داد که آسفالت این قسمت با بستر سیمان تثبیت شود، گفت: به همین دلیل ۹ کیلومتر را به ۱۶ قطعه تقسیم کردیم و در ابتدا آسفالت به عمق ۱۵ سانتیمتر تراش خورده و آسفالت خرد شده همراه خاک بستر و سیمان مخلوط میشود.
وی گفت: بعد از تثبیت به مدت 2 روز این مخلوط بر روی معابر قرار میگیرد و بعد از آن روکش آسفالت انجام می شود به همین دلیل روند آسفالت ریزی کند است.
به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مرمت بزرگراهها باید متناسب با سازه اولیه باشد و ما نمیتوانیم بزرگراه هایی که با آسفالت ساخته شدهاند را بتن کنیم.
وی اضافه کرد: بزرگراه آزادگان به دلیل ماهیت جمعکنندگی و پخشکنندگی ترافیک در جنوب شهر تهران ترافیک سنگین دارد.
همچنین در ادامه بازدیدخبرنگاران سید جواد حسینی مدیر پروژه بزرگراه شهید بروجردی تاکید کرد که قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی تا ۱۵ تیرماه سالجاری افتتاح میشود.
وی ادامه داد: پروژه شهید بروجردی از تقاطع آزادگان تا بزرگراه یادگار امام 9کیلومتر است که از سال ۹۳ ساخت آن آغاز شده است.
به گفته حسینی، به دلیل وجود معارض کار ساخت بزرگراه طول کشید و قطعه دوم هم ۱۵ درصد پیش رفت داشته است؛ به شرط رفع ۶ معارض ملکی تا پایان سال به بهره برداری آغاز می شود.
وی اضافه کرد: حدود ۹۲ درصد قطعه اول بزرگراه تکمیل شده است و ۵ درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر منجر به بهره برداری این پروژه میشود. قطعه اول بزرگراه در ۱۵ تیر ماه افتتاح می شود.
به گفته حسینی، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای قطعه دوم پیش بینی شده است./ فارس