هیات‌های استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس تشکیل می‌شود-راهبرد معاصر
پاسدار محمدرضا نقدی: هیچ خونی در سوریه هدر نرفته / باید خود را برای حوادث بزرگ آماده کنیم آیت‌الله نوری همدانی: ایران ام‌القرای جهان اسلام است/ حفظ‌ ام‌القراء از اوجب واجبات است مشاور عملیات سپاه: وعده صادق ۳ بلاشک انجام می‌شود/ اسرائیل در انتظاری فرسایشی اسیر شده است تقدیم فراز‌هایی از دیدگاه‌های رهبر انقلاب درباره حضرت مسیح (ع) به پاپ نشست سران قوا با موضوع مدیریت بازار ارز فرمانده نیروی زمینی ارتش: نیرو‌های مسلح مانع هرگونه تعرض به خاک ایران اسلامی خواهند شد وزارت کشور: انتخابات شورا‌ها سال آینده برگزار می‌شود در هفدهمین جلسه رسیدگی به پرونده چای دبش چه گذشت؟ احتمال تمدید فعالیت شورا‌های ششم قوت گرفت / شورا‌ها چندساله می‌شود؟ تصویری از دیدار سردار سلیمانی و خانواده اش با رهبر انقلاب + عکس علم الهدی: جریان دیگری را در عرصه مقاومت شکل خواهیم داد پاسخ نبویان، نماینده تهران به اعتراض رسایی: دبیرخانه شورای امنیت، ابلاغ قانون حجاب را به تعویق انداخته است خطیب نمازجمعه تهران: افزایش قیمت دلار و تضعیف ارزش پول ملی خطری جدی است زینب سلیمانی: مسئولان بخشی از وفاداری مردم را با تلاش و پیگیری‌های خود جبران کنند مداح وحدت‌شکن تحت پیگرد قضایی قرار گرفت

هیات‌های استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس تشکیل می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی با تشکیل هیات استانی بررسی تبلیغات در هر استان موافقت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۲۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 31 اردیبهشت) و در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده ۴۶ این طرح را تصویب کردند.

 

ماده ۴۶- یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۶۵ مکرر ۲) به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۶۵ مکرر۲- به‌منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیئت استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان زیر نظر هیأت اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب زیر تشکیل می‌شود:

۱- استاندار یا نماینده تام‌الاختیار او به عنوان رئیس هیات

۲- دادستان مرکز استان یا نماینده تام‌الاختیار او

۳- مدیرکل صداوسیمای استان یا نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان

۴- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

۵- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

۶- رئیس هیات بازرسی انتخابات استان

۷- دبیر ستاد انتخابات استان بدون حق رای

۸ -دو نفر از اعضای شورای استان به انتخاب شورای اسلامی استان بدون حق رای

 

تبصره ۱- هیأت نظارت استان یک‌ نفر از میان اعضای خود یا خارج از آن را به‌منظور نظارت بر عملکرد هیئت استانی بررسی تبلیغات تعیین می‌نماید. هیئت مکلف است از وی به‌ صورت کتبی جهت شرکت در جلسات هیئت، دعوت نماید. عدم حضور عضو ناظر مانع از تشکیل جلسه نمی‌شود.

 

تبصره ۲- جلسات هیئت استانی بررسی تبلیغات با حضور حداقل پنج عضو دارای حق رأی رسمیت می‌یابد و تصمیمات آنها با رأی چهار عضو دارای حق رأی، معتبر است.

 

تبصره ۳- وظایف هیئت بررسی تبلیغات عبارت‌اند از:

۱- اجرای دستورالعمل‌های هیئت اجرایی مرکزی در خصوص تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی

۲- برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم جهت برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغاتی نهادها موضوع ماده ۵۵ این قانون

۳- مراقبت بر جرائم تبلیغاتی ارتکابی از جمله استفاده غیرقانونی از هرگونه امکانات و اموال دستگاه‌های دولتی و عمومی یا فعالیت‌های تبلیغاتی غیرقانونی مسئولان و کارکنان و اعلام آن به مراجع صالح قضائی

۴- سایر وظایف مقرر در این قانون/فارس

 

ارسال نظر