آخرین اخبار از صدور احکام رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر

آخرین اخبار از صدور احکام رتبه بندی معلمان

آخرین اخبار از صدور احکام رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 31
کد خبر: ۱۸۷۳۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ کانال اخبار آموزش و پرورش نوشت: حکم رتبه بندی معلمانی که رتبه موجود در کارنامه ورتبه موجود درحکم مغایر بود و رتبه کارنامه در مای مدیو رو تایید کرده بودند امروز صادر شد.  تاریخ اجرا از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شد و در حقوق خرداد اعمال خواهد شد.  واریز معوقات سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ منوط به نظر دولت و وزارت می باشد.  هفته بعد نتیجه اعتراضات هم اعلام و احکامشان صادر خواهد شد .

 

آخرین اخبار از صدور احکام رتبه بندی معلمان

برخورد با مدرک خلاف واقعیت در سامانه رتبه بندی معلمان

 صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به برخی تخلفات در بارگذاری مدارک معلمان گفت: معلمان شریف ترین قشر جامعه هستند البته ما نیز کارگروه های رصد تشکیل داده ایم و اگر یک مدرک خلاف واقع در سامانه ثبت شده باشد متناسب با شان معلمان با آن برخورد میشود، اما اطلاعات ما نسبت به تخلفات اینگونه نیست.

 

معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند

صحرایی تکمیل فرایند رتبه بندی را مهمترین برنامه پیش رو وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: در رتبه بندی که یکی از افتخارات این ملت است متأسفانه نتوانستیم نتیجه مورد انتظار را بگیریم. حمایت دولت و اقدامات مجلس در زمینه رتبه بندی شاهکار بود اما متأسفانه در اجرا موفق عمل نشده است.

آئین نامه‌ای که برای آن نوشته شد آئین نامه مناسبی برای رتبه بندی معلمان نبود معلمان را باید بر اساس وظایف معلمی رتبه بندی کرد نه مقاله نویسی. برای معلمی که در ایل با ۴۵ دانش آموز کار می‌کند و با کمبود وسایل گرمایشی و سرمایشی مواجه است مقاله نویسی چه لزومی دارد؟ این درد معلمان است که در رتبه بندی بر اساس ماموریتشان رتبه بندی نشدند.

 

صحبت های قالیباف درباره رتبه بندی معلمان

محمدباقر قالیباف در نشست علنی (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، بعد از رأی اعتماد مجلس به وی ضمن تبریک به وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: لازم می دانم چند نکته را خدمت ایشان یادآوری کنم تا به توقع مجلس در این نکات توجه شود؛ هم در صحبت های ایشان در اینجا و هم در کمیسیون ها شنیدیم ایشان خودشان نوع مدیریت و حکمرانی بر آموزش و پرورش را بزرگترین، مهمترین و اساسی ترین مشکل و چالش تشخیص داده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما می بینیم این مشکل به دلایل مختلف در قریب ۲ دهه گذشته در آموزش و پرورش به دلیل تغییراتی که در مدیریت و رأس این وزارتخانه اتفاق افتاده است، وجود داشته و اینگونه بوده است و این باعث شده است چالش های بزرگی برای ما ایجاد کند. یعنی اگر ما امروز اشکالاتی را در حوزه مسائل دینی، فرهنگی، علمی به ویژه در حوادثی که می بینیم، ریشه در این موضوع دارد.

وی اضافه کرد: حتی ما امروز در حوزه رشد و پیشرفت، در حوزه اقتصادی اگر دچار مشکل هستیم، به همین وزارتخانه مهم آموزش و پرورش باز می‌گردد، لذا ما از ایشان توقع‌مان این است که حتما به موضوع آموزش و پرورش به معنای معلم، مدرسه و دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن رکین آموزش در این حوزه توجه شود.

قالیباف ادامه داد: ما در مجلس آماده هر کمکی به ایشان هستیم، مجلس نشان داده که هم در رتبه بندی معلمان و هم در حمایت های پشتیبانی مالی، این مسائل  در اولویتش بوده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه امیدوارم علاوه بر توجه به رتبه بندی معلمان، ارتقای آموزشی و علمی معلمان نیز در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: آقای صحرایی، مجلس را برای تحول جدی و اساسی در مهمترین وزارتخانه کشور برای امروز و آینده کشور در کنار خود بداند، مخصوصاً اینکه انشاالله شاهد تأکید بر عرصه پرورش در آموزش و پرورش باشیم. برای ایشان در این مسئولیت سنگین ولی بسیار تاثیرگذار آرزوی موفقیت می کنم.

رتبه بندی بیش از ۳۸ هزار معلم در کرمان

 روحی با اشاره به رتبه بندی بیش از ۳۸ هزار معلم در کرمان از آغاز فرایند مقدماتی رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی در کرمان خبر داد.
ابراهیم روحی در جلسه کارگروه استانی رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان گفت: بیش از ۳۸ هزار معلم در استان کرمان، فرایند رتبه بندی را سپری کرده اند که پس از بررسی و اعلام نتایج و صدور احکام، برخی از همکاران در بازه زمانی اعلام شده از سوی وزارت متبوع، اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده‌اند که برای تسریع در اجرا، فرایند رسیدگی به اعتراضات این همکاران از امروز به صورت منسجم و نظام مند آغاز شده است.

او در ادامه با اشاره به رتبه بندی بیش از ۳۸ هزار معلم در استان تصریح کرد: فرایند رتبه بندی یکی از مهم ترین اقدامات و برنامه های مجموعه تعلیم و تربیت کشور است و بر این اساس آموزش و پرورش استان کرمان با دقت نظر به دنبال اجرای هر چه بهتر این فرایند و جایابی همکاران و تلاشگر در یکی از رتبه های ۵ گانه و بر اساس مستندات بارگذاری شده است.

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش کرمان بیان داشت: فرایند رسیدگی به اعتراضات ثبت شده بر روی سامانه my.medu.ir از امروز و با هم افزایی همکاران ما در هیئت ممیزه آغاز شده است و به زودی و در کوتاه ترین زمان ممکن نتایج این بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

 

ماجرای یک خبر پُرحاشیه درباره رتبه‌بندی معلمان!

 خبری در این یکی، دو روز اخیر به نقل از سید بابک هاشمی‌نکو مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان مبنی بر اینکه «با اجرای رتبه‌بندی معلمان در کشور میانگین حقوق معلمان بین هفت تا 14 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است». این خبر موجب شد که تعدادی از فرهنگیان به هاشمی‌نکو گلایه کنند. 

سید بابک هاشمی‌نکو در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: این خبر را قطعا تکذیب می‌کنم؛ بنده مشمول رتبه‌بندی بودم و مزایای رتبه‌بندی را دریافت کنم، چطور ممکن است چنین حرفی را زده باشم. متأسفانه این خبر را، خبرنگاری به اشتباه پیاده‌سازی کرده و در کانال‌ها و سایت‌ها هم منتشر شده است. 

وی ادامه داد: در چند روز گذشته در مأموریت استان گلستان بودم و چند مرحله در جلسات مختلفی، سخنانی را ارائه کردم که در سایت اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان درج شده است.

هاشمی‌نکو اضافه کرد: یکی از جلسات هم در جمع صمیمی معلمان مدارس گنبد کاووس بود، گویا خبرنگاری، صحبت‌های بنده را که صوت آنها موجود است، به درستی پیاده‌سازی نکرده است که موجب سوء تفاهم شد.

وی افزود: بنده در آن جمع در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم گفتم که در مدت حضور این دولت، میانگین حقوق معلمان بر اثر افزایش سنواتی، ترمیم حقوق و رتبه‌بندی، افزایش خوبی پیدا کرده است اما هنوز تا نقطه آرمانی فاصله داریم. البته اعداد و ارقامی هم برای مثال آورده شده بود که احتمالا همین موضوع موجب شد که اشتباه ایجاد شود.

هاشمی‌نکو تصریح کرد: امیدوارم با عزم و همت دولت و همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها شاهد بهبود روزافزون وضع معیشتی و ارتقای هرچه بیشتر منزلت و کرامت معلمان کشور باشیم. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار