خبر مهم برای مشمولان کالابرگ/ کدام خانوار‌ها در اولویت افزایش اعتبار هستند؟ پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها

ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی شدند

ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی شدند مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر با تشریح نحوه نظارت بر مصرف برق ادارات گفت: بر اساس مصوبه دولت، ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات اداری شدند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 07
کد خبر: ۱۸۸۲۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ عبدالامیر یاقوتی گفت: طبق مصوبه دولت، ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات اداری هستند و ملاک عمل در این مصوبه، میزان مصرف برق سال ۱۴۰۰ است و ادارات باید مصرف خود را نسبت به سال تعیین شده کاهش دهند.

وی با بیان اینکه از طریق راهکار‌های ساده قابلیت بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق وجود دارد، ادامه داد: خاموش کردن روشنایی‌های اضافه، تنظیم سیستم سرمایشی روی دمای آسایش، خاموش کردن سیستم‌های اداری و کامپیوتری غیرضروری و ... از جمله راهکار‌های بی هزینه‌ای است که با رعایت این موارد می‌توان به شاخص ۳۰ درصدی تعیین شده برای کاهش مصرف برق در ساعات اداری دست یافت.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر درباره برنامه کاهش مصرف برق در ساعات غیراداری نیز گفت: ادارات موظفند مصرف برق خود را در ساعات غیراداری ۶۰ درصد کاهش دهند.

یاقوتی ادامه داد: در مجموع تعویض لامپ‌ها و چراغ‌های پرمصرف، از برق کشیدن وسیله‌های برقی، استفاده از سنسور‌های روشنایی هوشمند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، استفاده از پروژکتور‌های LED برای مسائل امنیتی مجموعه، رنگ آمیزی فضا با رنگ‌های روشن، استفاده از لامپ LED و SMD برای روشنایی گسترده و خاموش کردن لامپ‌های اضافی از جمله راهکار‌های کاهش مصرف برق ادارات به شمار می‌روند.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر، پتانسیل کاهش مصرف برق ادارات در پیک بار را ۱۰۰۰ مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان در سال گذشته ۸۰۰ مگاوات بود که با اعمال استاندارد‌های سختگیرانه و نظارت دقیق، برای کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق ادارات در پیک مصرف هدف‌گذاری شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار