اوکراین: ضدحمله اصلی، آغاز نشده است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اوکراین: ضدحمله اصلی، آغاز نشده است

درحالیکه کشور‌های غربی نسبت به کندی ضدحمله علیه روسیه ناراضی‌اند، وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد ضدحمله اصلی هنوز آغاز نشده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 28
کد خبر: ۱۹۱۷۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه‌ای به فایننشال تایمز ادعا کرد که ضدحمله اصلی علیه روسیه هنوز آغاز نشده است. اما او هیچ اطلاعاتی درباره ضدحمله اصلی نداد.

 

او در این خصوص گفت: وقتی این اتفاق بیفتد، شما همه چیز را خواهید دید. همه همه چیز را خواهند دید.

 

این روزنامه تاکید می‌کند که به گفته رزنیکوف، حضور نظامیان اوکراینی در برخی شهرک‌ها در خط مقدم اقدام اصلی مربوط ضد حمله نیست. به گفته این نشریه، رزنیکوف، نتایج کنونی تنها یک پیش نمایش از حمله بسیار بزرگتر آینده دانست.

 

وزیر دفاع اوکراین تأیید کرد که از ذخایر اصلی نظامی کی یف، از جمله بیشتر تیپ‌هایی که اخیراً در غرب آموزش دیده اند و به تانک‌ها و خودرو‌های زرهی مدرن ناتو مجهز شده اند، هنوز در ضد حملات استفاده نشده است.

 

روز سه‌شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که کی‌یف ۲۵۹ تانک و ۷۸۰ خودروی زرهی را از زمان شروع ضد حمله از دست داده است. در همین راستا رسانه‌های غربی نیز تایید کردند سربازان اوکراین آموزش لازم برای استفاده از دوات کشورهای غربی را ندیده‌اند.

 

ضدحمله اوکراین در محورهای یوژنو-دونتسک، زاپوروژیه، آرتیوموفسک در ۴ ژوئن آغاز شد، در حالی که ضربه اصلی نیروهای مسلح اوکراین در بخش زاپاروژیه متمرکز بود. کی‌یف تیپ‌های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی از جمله تانک های لئوپارد را وارد نبرد کرد. پوتین در نشستی با خبرنگاران نظامی در ۱۳ ژوئن گفت که نیروهای اوکراینی در جریان حمله متحمل خسارات سنگینی شده اند و در هیچ محوری موفق نبوده اند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده