اعلام آمادگی روسیه برای کمک به کوبا در شرایط تحریمهای نامشروع آمریکا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعلام آمادگی روسیه برای کمک به کوبا در شرایط تحریمهای نامشروع آمریکا

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر نیروهای مسلح کوبا از آمادگی مسکو برای کمک به هاوانا در شرایط تحریمهای غیرقانونی آمریکا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 28
کد خبر: ۱۹۱۶۴۰

به گزارش راهبرد معاصر،‌ «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار با «آلوارو لوپز میرا» رئیس نیروهای مسلح انقلابی کوبا که به مسکو سفر کرده است تاکید کرد که مسکو آماده کمک به هاوانا در شرایط تحریمهای غیرقانونی تجاری و اقتصادی ایالات متحده علیه این کشور است.

 

وی افزود: در این شرایط که آمریکا به تحریمهای نامشروع و غیرقانونی خود علیه کوبا به مدت چندین دهه ادامه می‌دهد ما آماده هستیم به جزیره آزادی و به دوستانمان یاری برسانیم.

 

وزیر دفاع روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو و هاوانا در دفاع از منشور ملل متحد و علیه جایگزینی آن با نظم نواستعماری مورد نظر غرب که به قیمت استثمار کشورهای تحت ستم و شکست کشورهای رقیب است، هم نظر هستند.

 

دیدار شویگو با این مقام کوبایی چند روز بعد از شورش مسلحانه گروه واگنر انجام می‌شود که طی آن رئیس این گروه خواستار استعفای وزیر دفاع روسیه شده بود.

 

سرگئی شویگو روز دوشنبه برای اولین بار بعد از شورش گروه واگنر در انظار عمومی ظاهر شد و ضمن حضور در خط مقدم جنگ، با نیروهای نظامی روسیه مستقر در اوکراین بازدید کرد.

 

یوگنی پریگوژین مدیر واگنر طی هفته‌های اخیر بارها انتقادات شدید علیه سرگئی شویگو در رابطه با جنگ اوکراین مطرح کرده بود. پس از آغاز شورش واگنر و حرکت آنها به سمت داخل خاک روسیه، پریگوژین گفته بود که شویگو باید در میدان سرخ مسکو به دار آویخته و در کنار لنین دفن شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار