لاوروف: روسیه و چین جایگزینی برای سلطه غرب ارائه خواهند داد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

لاوروف: روسیه و چین جایگزینی برای سلطه غرب ارائه خواهند داد

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو و پکن جایگزینی سازنده برای تسلط جهانی غرب به جهان ارائه می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 27
کد خبر: ۱۹۱۵۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز (سه شنبه) در هشتمین کنفرانس بین المللی «روسیه و چین: همکاری در عصر جدید» گفت که مسکو و پکن جایگزینی سازنده برای تسلط جهانی غرب به جهان ارائه می‌دهند.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، وی در سخنرانی ویدئویی در این کنفرانس که در پکن و از سوی شورای امور بین الملل روسیه و آکادمی علوم اجتماعی چین برگزار شد، افزود: مسکو و پکن با ارائه جایگزینی سازنده برای سیاست غرب - نه در گفتار، بلکه در عمل - شرایط را برای ایجاد نظم جهانی چند قطبی، احترام به منافع همه کشور‌ها و هویت‌های فرهنگی و تمدنی تسهیل می‌کنند. به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، وضعیت فعلی باید به عنوان «نقطه عطفی در توسعه جهانی» تلقی شود.

 

وی گفت: کشور‌های ما با فشار بسیار شدید غرب به رهبری آمریکا روبرو هستند. حریم‌های مالی و اقتصادی یکی از مظاهر سیاست این کشور است؛ تحریم‌های بی‌سابقه از نظر اندازه و مقیاس که غیرقانونی هستند، چرا که در دور زدن شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ شده‌اند. بحران اوکراین، موضوع تایوان و حقوق بشر تنها بهانه‌ای برای اقدامات ضد روسی و ضد چینی واشنگتن و کشور‌های تابع آن است.

 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که نخبگان حاکم غرب، سیاست حاکمیت روسیه و چین را مانعی برای حفظ سلطه جهانی خود بر پایه دستور‌های نظامی و سیاسی و انحصار مالی، اقتصادی و فناوری خود می‌دانند. از سال ۲۰۱۵، شورای امور بین الملل روسیه و آکادمی علوم اجتماعی چین کنفرانس‌های مشترک سالانه‌ای را در مسکو و پکن برگزار می‌کنند. آن‌ها به سکوی پیشرو برای کارشناسان روسی و چینی تبدیل شده اند تا مسائل مهم جهانی و همکاری دوجانبه را بررسی کنند. این بار تمرکز بر چالش‌هایی است که چین و روسیه در شرایط سخت ژئوپلیتیکی جهان با آن روبرو هستند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده