پیش بینی بورس فردا یکشنبه 11 تیر 1402-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 11 تیر 1402

شوک افزایش ۴۰ درصدی نرخ خوراک و افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز صنایع پتروشیمی به بازار سرمایه، هنوز در بطن معاملات وجود دارد. گرچه جریان دادوستد‌های روز شنبه نسبت به چهارشنبه هفته گذشته با بهبود نسبی در بخش شرکت‌های کوچک و متوسط همراه شد، با این حال نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در ارتفاعی پایین‌تر از کف قبلی خود ایستاده است.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ سایه تاریک مصوبه افزایش ۴۰ درصدی نرخ خوراک و افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز صنایع پتروشیمی همچنان بر معاملات بازار سهام سنگینی می‌کند. ادامه‌دار شدن این روند در نهایت مسئولان را مجبور به واکنش کرد. واکنش مثبت سازمان بورس ممکن است کورسوی امیدی را در دل سهامداران روشن سازد و سنتیمنت بازار را کمی مثبت سازد.

با این وجود معاملات بورس یکشنبه نیز همچنان به سراشیبی خود ادامه داد. بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 9 هزار و 490 واحدی که معادل 0.44 درصد این شاخص است روبه‌رو شد و در نهایت در ارتفاع دو میلیون و 143 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

در سوی سهام متوسط و کوچک بازار اما داستان کمی متفاوت پیش رفت. نماگر هم‌وزن بورس تهران به خوبی تعادل را نشان داد و از قدرت‌نمایی بیشتر فروشندگان جلوگیری کرد. شاخص کل هم‌وزن در جریان معاملات یکشنبه، 0.04 درصد رشد کرد و در محدوده 746 هزار واحدی ایستاد.


بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام

بورس همچنان در کما به سر می‌برد و پارامترهای معاملات، ارقام پایینی را ثبت می‌کند به طوری که تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 8 میلیارد و 700 میلیون و ارزش معاملات را پنج هزار و 117 میلیارد تومان نشان داده است.
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. به نحوی که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 529 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

کورسوی امید در دل بورسی‌ها

تداوم روند کاهشی بازار سرمایه در واکنش به مصوبه معروف این روز‌ها، باعث شد تا بالاخره سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به این اتفاقات واکنشی به نفع حقوق سهامداران نشان دهد.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار طی مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرده‌ است که با توجه به ابلاغیه اخیر معاون اول رئیس جمهوری و افزایش ظن معاملات مبتنی بر اطلاعات نهانی حوالی تاریخ ۱۷ اردیبهشت، پس از استعلام و دریافت اسامی مطلعان از تصمیم نرخ خوراک و اشخاص تحت تکفل آن‌ها به‌عنوان دارندگان اطلاعات نهانی، در بازه زمانی فوق معاملات اشخاص معرفی شده بررسی و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف، به‌ نحو مقتضی مورد پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

همچنین مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس تاکید کرده است که در شناسایی و رسیدگی به این تخلفات، هیچ محدودیت و خط قرمزی لحاظ نخواهد شد!

از سویی دیگر، انتظارات در خصوص روند قیمت دلار با توجه به تحولات کابینه سیاست خارجی آمریکا، افزایشی شده است. با وجود اینکه برخی کارشناسان معتقدند قیمت دلار به لحاظ ارزشی نسبت به ریال حباب دارد، مرخصی اجباری رابرت مالی، کسی که عموما مواضع نزدیک به احیای توافق داشت، ممکن است باعث تغییر رفتار معامله‌گران میدان فردوسی شود.

پیش بینی بورس دوشنبه

بورس تهران در هفته دوم تیر‌ماه قرار گرفته است. کارشناسان در رابطه با پیش بینی بورس یکشنبه معتقدند بازار سهام احتمالا با تعادل بیشتری روبه‌رو شود. با این حال با شکست کف قبلی شاخص، کمی سهامداران را نگران کرده است. در حال حاضر اگر نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در کندل روز یکشنبه و دوشنبه با قدرت به سمت بالا بازگردد، می‌توان عبور اندک شاخص از کف قبلی خود را فیک بریک‌اوت در نظر گرفت. در صورتی که شاخص در دو روز آتی خود تغییر مسیر پرقدرتی ندهد، باید شاهد تارگت‌های نزولی عمیق‌تری در آینده باشیم./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دفففف
Switzerland
۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
0
بورس فقط فقط دستوری است
تحلیل های برگزیده