کشته شدن چند نیروی امنیتی در پاکستان در تبادل آتش با تروریست‌ها-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کشته شدن چند نیروی امنیتی در پاکستان در تبادل آتش با تروریست‌ها

تبادل آتش نیرو‌های امنیتی در پاکستان با تروریست‌ها در ایالت «بلوچستان» به کشته شدن چند نیروی امنیتی منجر شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۳۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ دستکم چهار نیروی امنیتی و یک تروریست روز یکشنبه در جریان تبادل آتش در ایالت ناآرام «بلوچستان» در پاکستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «پی تی آی» این حمله در منطقه «ضناسر» در استان بلوچستان صورت گرفت. تبادل آتش بین نیرو‌های امنیتی و تروریست‌ها حدود ۲ ساعت ادامه داشت. در این حادثه چند نفر نیز مجروح شدند.

پاکستان اخیراً صحنه نا آرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صد‌ها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد. پاکستان عمدتا در استان‌های خیبر پختونخوا، «بلوچستان» شهر «پنجاب میانوالی» و در استان «سند» با عملیات تروریستی مواجه می‌شود.

«میرعبدالقدوس بیزنجو» از مقامات ارشد بلوچستان گفت: «تروریست‌ها نمی‌توانند با اقدامات بزدلانه خود روحیه نیرو‌های امنیتی را تضعیف کنند. فداکاری نیرو‌های امنیتی چراغ راه ملت است.»

«خبرگزاری فرانسه» نیز با بازتاب این حادثه گزارش کرد که طالبان پاکستان مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته است. ارتش پاکستان اعلام کرده که در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع ۱۳۷ پرسنل امنیتی کشته و ۱۱۷ زخمی شده‌اند.

پاکستان عمدتا در استان‌های خیبر پختونخوا، «بلوچستان» شهر «پنجاب میانوالی» و در استان «سند» با عملیات تروریستی مواجه می‌شود.

اخیرا نیز یک مقام دولتی پاکستان اعلام کرد، در حمله یک عامل انتحاری در جنوب غرب پاکستان دستکم یک مامور پلیس کشته و پنج نفر زخمی شدند. «بشیر احمد»، مقام دولتی پاکستان گفت، عامل انتحاری زن به یک کاروان نیرو‌های شبه‌نظامی یگان مرزبانی پاکستان در شهر «تربت» استان بلوچستان حمله کرد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده