وضعیت اضطراری در پرو به‌دنبال شیوع یک بیماری مرموز-راهبرد معاصر
حملات مجدد رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت رژیم اسرائیل اردوگاه النصیرات را بمباران کرد اعزام محرمانه کماندو‌های آمریکایی برای کمک به اسرائیل شهادت فرمانده گردان تل السلطان رفح به همراه السنوار انتقال ۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به داخل کشور بایدن: برای تحریم ایران با گروه ۷ هماهنگ خواهیم بود بیانیه رسمی حماس: یحیی السنوار سلاح به دست و در میدان نبرد به شهادت رسید اطلاعیه مهم سفارت ایران در لبنان | این اقدام برای مقاصد جاسوسی است بیانیه القسام در پی شهادت یحیی السنوار: راه ما تا آزادسازی فلسطین متوقف نخواهد شد بیانیه وزارت امور خارجه ایران در پی شهادت یحیی السنوار حماس شهادت یحیی السنوار را تایید کرد ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید

وضعیت اضطراری در پرو به‌دنبال شیوع یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 10
کد خبر: ۱۹۳۷۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد.

براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده و مقامات پرو برای تهیه دارو جهت درمان این بیماری، بیش از ۳ میلیون دلار تخصیص داده‌اند.

سزار واسکز، وزیر بهداشت پرو اعلام کرد که این وضعیت اضطراری ۹۰ روز برقرار خواهد بود. به گفته وی، این شرایط به مرکز ملی تامین منابع راهبردی بهداشت اجازه می‌دهد تا آنتی‌بادی لازم جهت درمان بیماران مبتلا به این سندورم طی دو سال آتی را خریداری کند.

براساس آمار رسمی، تاکنون ۱۸۲ مورد ابتلا به این سندورم در پرو گزارش شده است. از این تعداد ۳۱ نفر بستری هستند؛ ۱۴۷ تن مرخص شده و چهار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی این سندروم را موقعیتی نادر توصیف کرده که در آن سیستم ایمنی فرد به اعصاب محیطی حمله کرده و این حمله به از دست رفتن موقت کنترل ماهیچه‌ها و حس لامسه منجر می‌شود. در صورت حمله سیستم ایمنی به ماهیچه‌های قفسه سینه، این سندورم مرگبار خواهد بود. / گاردین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار