هشدار سازمان ملل در خصوص فاجعه بهداشتی در سودان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار سازمان ملل در خصوص فاجعه بهداشتی در سودان

درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 11
کد خبر: ۱۹۳۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ صدای پرواز جنگنده‌های ارتش سودان در جنوب شرقی خارطوم و ام‌درمان به گوش رسیده است و نیرو‌های پشتیبانی سریع نیز با استفاده از سامانه‌های ضدهوایی، به مقابله با جنگنده‌های ارتش پرداخته‌اند.

از سوی دیگر یوسف عزت، مشاور فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان، در گفتگو با الجزیره حضور مزدوران بیگانه در میان نظامیان پشتیبانی سریع را رد کرد.

مشاور فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان، از نتایج نشست چهارجانبه ایگاد، ابتکار آتش‌بس و تمامی ابتکار‌های عربی و آفریقایی در این خصوص نیز استقبال کرد.

در نشست چهارجانبه ایگاد که دیروز در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار شد، شرکت‌کنندگان، با دعوت از دو طرف نسبت به اجرای آتش‌بس فوری، خواستار آغاز گشایش معابر انسانی امن جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه شدند. ارتش سودان در اعتراض به عدم بی‌طرفی ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا، و ریاست وی بر این نشست، از حضور در آن، امتناع ورزیده بود.

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به وقوع فاجعه بهداشتی در سودان، اعلام کرد که ۱۱ میلیون سودانی به کمک‌های پزشکی نیاز دارند و درگیری‌های جاری مانع از رسیدگی پزشکی به این افراد شده است.

بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت سودان و سازمان ملل متحد، با نزدیک‌شدن به ماه چهارم درگیری‌ها در سودان، بیش ۳ هزار سودانی که بیشترشان غیرنظامی بوده‌اند جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۲.۸ میلیون نفر دیگر به مناطق امن داخل سودان و خارج از سودان گریخته‌اند. / الجزیره

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده