بازگشت ارتش سودان به میز مذاکره همزمان با تداوم درگیری‌ها-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بازگشت ارتش سودان به میز مذاکره همزمان با تداوم درگیری‌ها

همزمان با تداوم درگیری‌ها در سودان، ارتش این کشور از بازگشت هیئت مذاکره‌کننده ارتش به جده جهت مذاکره با نمایندگان نیرو‌های پشتیبانی سریع خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۲۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 15
کد خبر: ۱۹۴۵۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز، شنبه نیز درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی ادامه یافت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌هایی در پیرامون محله‌های حمدالنیل، المنصوره و المهندسین در جنوب ام‌درمان، میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان به وقوع پیوسته است.

همچنین گزارش‌ها از کشته‌شدن ۳ غیرنظامی سودانی و زخمی‌شدن چندین سودانی دیگر در نتیجه درگیری میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان در محله‌های ام‌بده و ام‌درمان در غرب خارطوم، پایتخت سودان حکایت دارند.

همزمان با ورود به چهارمین ماه درگیری‌ها در سودان، ارتش این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات موفقی را در مناطق مختلف خارطوم، پایتخت سودان، به اجرا گذاشته است.

یک منبع آگاه در ارتش سودان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های دیروز، جمعه، پیشرفت‌های چشمگیری را در شهر خارطوم بحری و جنوب شهر خارطوم، محقق نموده و موفق به تأمین امنیت کامل پل الحلفایه شده است.

در مقابل، الفاتح القرشی، فرمانده میدانی نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان نیز در سخنانی اعلام کرد که نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور همچنان در موقعیت‌های خود در شرق پل الحلفایه مستقر هستند.

درگیری‌های دیروز شهر خارطوم بحری، خشونت‌بارترین درگیری‌ها از آغاز نزاع میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در سودان به شمار می‌آید.

این درحالی است که منابع وابسته به دولت سودان از عزیمت هیئت مذاکره‌کننده ارتش این کشور به جده جهت از سرگیری مذاکرات صلح با نمایندگان نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان خبر داده‌اند.

از سوی دیگر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه با اشاره به اوضاع بحرانی سودان بر لزوم پایان درگیری‌های جاری در این کشور جهت رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سودان و جلوگیری از بروز جنگ داخلی بی‌پایان در این کشور تأکید کرد. / الجزیره

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار