نشست کمیسیون‌های تعیین مرز باکو و ایروان-راهبرد معاصر
پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل | شلیک ۴۰ موشک به شهر «الصفد» واکنش فوری رویترز به ادعای ترور سید حسن نصرالله الجزیره: ۳۰۰ نفر در انفجار امروز بیروت شهید شده اند آماده باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا هم باید پاسخگوی جنایت رژیم صهیونیستی در بیروت باشد نتانیاهو سفرش به نیویورک را ناتمام گذاشت بیانیه سفارت ایران در بیروت در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی حملات شدید و وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مقر اصلی حزب الله در بیروت جوسازی و اظهارات جنگ‌افروزانه نتانیاهو در تریبون سازمان ملل واشنگتن پست: اسرائیل ادوات نظامی را به مرز لبنان منتقل کرده است هشدار رژیم اشغالگر به صهیونیست‌ها درباره سفر به ۱۵ کشور بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به تل‌آویو و عسقلان فاکس نیوز: نتانیاهو تمایلی به آتش‌بس ندارد طالبان: در حال مذاکره با مقامات ایران برای حل مشکل مهاجران هستیم

نشست کمیسیون‌های تعیین مرز باکو و ایروان

کمیسیون‌های تعیین مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز برای چهارمین بار تشکیل جلسه دادند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 12
کد خبر: ۱۹۴۱۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چهارمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ریاست معاونان نخست وزیر در مرز دو کشور برگزار شد.

در این بیانیه آمده است که این نشست به ریاست شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و مهر گریگوریان، معاون نخست وزیر ارمنستان برگزار شد.

در این نشست طرفین به بحث و بررسی پیرامون مسائل تعیین مرز و برخی از مسائل اداری در این باره پرداختند.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین درگرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین را که نیرو‌های حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده اند را مسدود کردند.

باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و خودرو‌ها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد. / آناتولی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار