اعلام گزینه لالیگایی نکونام برای استقلال-راهبرد معاصر

اعلام گزینه لالیگایی نکونام برای استقلال

استقلال برای تقویت خط حمله خود در فصل پیش رو روی یک مهاجم اسپانیایی دست گذاشته است. 
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 16
کد خبر: ۱۹۴۵۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ صحبت‌های جواد نکونام پس از بازی دوستانه برابر پیکان و انتقاد او از روند فعالیت‌های باشگاه در فصل نقل و انتقالات این باشگاه را در کانون توجه قرار داده و همه در انتظار شروع دوباره تحرکات نقل و انتقالات آبی‌ها هستند.

در همین رابطه، خبرگزاری ایسنا در مطلبی به بازیکنان مورد نظر جواد نکونام برای تقویت اسکواد استقلال اشاره کرده که یکی از آنها سرجی انریک آملیه، مهاجم 33 ساله اهل اسپانیاست.

انریک که فوتبالش را از رده‌های سنی مایورکا آغاز کرده، پس از حضور در تیم دوم این باشگاه، سیزده سال قبل به تیم اصلی مایورکا پیوست و به مرور با قراردادهای قرضی راهی باشگاه‌هایی چون رکرتیوو هوئلوا و آلارکون شد تا در نهایت با انتقالی دائمی در سال 2013 به نومانسیا پیوست.

 دو فصل حضور در این باشگاه با شهرت بیشتر برای او همراه شد تا در سال 2015 راهی ایبار شده و به مدت شش فصل در این تیم توپ زد.


در همین مقطع زمانی و پیش از جام جهانی 2018 روسیه، این بازیکن به بالاترین ارزش‌گذاری تقریبی رسید و قیمتی ده میلیون یورویی در مارکت لالیگا پیدا کرد اما با پاسخ منفی به پیشنهادات در ایبار ماندنی شد.

 نکته جالب توجه در خصوص انریک، همبازی شدن او با امیر عابدزاده در لالیگا دو و در قالب تیم پونفرادینا بود. انریک در نهایت در ابتدای تابستان گذشته به رئال اوویدو پیوست و پس از یک فصل بازی برای این تیم، اکنون به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند به تیمی جدید بپیوندد.

این مهاجم که دو بازی برای تیم جوانان اسپانیا هم انجام داده، در مجموع 192 بازی خود در لالیگا، 34 گل و 25 پاس گل به نام خود ثبت کرد تا آمار تقریبی هر چهار بازی یک تاثیرگذاری مستقیم را به ثبت برساند.

البته آمار او در لالیگا دو بهتر بوده و موفق شده در 190 بازی، 49 گل و 15 پاس گل به جا گذاشته و آمار هر 230 دقیقه یک تاثیرگذاری را به نام خود کند./ورزش سه

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده