تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد

تحویل ۱۵ درصد برق بیشتر به صنایع تحویل

تحویل ۱۵ درصد برق بیشتر به صنایع تحویل سخنگوی صنعت برق گفت: امسال نسبت به سال گذشته انرژی برق بیشتری به صنایع تحویل شد تا تولید بیشتری داشته باشند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 16
کد خبر: ۱۹۴۷۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گویی افزود: صنایع فولادی ۵۰ درصد از مصرف برق صنایع بزرگ را به خود اختصاص می دهند و بیش از ۲۰ درصد انرژی بیشتری تحویل گرفتند.

وی ادامه داد:صنایع سیمان نیز ۱۰ درصد و سایر صنایع مثل مس و آلومینیوم ۱۲ درصد انرژی بیشتر نسبت به سال گذشته تحویل گرفتند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: همکاری خوبی صنایع با صنعت برق داشتند به طوری که در ۹۲ درصد صنایع هیچ محدودیتی اعمال نشد.

رجبی مشهدی گفت: صنایع مستقر در شهرک های صنعتی نیم روز محدودیت دارند که می توانند در ۶ و نیم روز دیگر جبران کنند وبرای صنایع بزرگ هم برنامه خوبی تدارک دیده شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود عدد مصرف امروز به بیش از ۷۰ هزار مگاوات برسد.

سخنگوی صنعت برق افزود: میزان اوج مصرف برق در یک روزعادی آبان و یا آذر ماه حدود ۴۰ هزار مگاوات است که الان بیش از ۳۰ هزار مگاوات مصرف برق صرف وسایل سرمایشی می شود.

رجبی مشهدی گفت:۴۰ درصدتوان نیروگاهی صرف تامین این ۳۰ هزار مگاوات مصرف وسایل سرمایشی می شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مردم تا آنجاکه برای آنها مقدور است در نحوه استفاده از این وسایل دقت کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگر مردم یک درجه دمای کولر گازی را بالا ببرند یعنی ۱۷ درجه به ۱۸ درجه برسد سه درصد در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد و اگر از ۱۸ به ۲۴ برسد ۲۰ درصد صرفه جویی اتفاق خواهد افتاد.

رجبی مشهدی ادامه داد: این هفته گنبدحرارتی هشت کشور عربی همسایه را در بر می گیردو برخی استان های غربی و جنوبی شاهد افزایش دمای هوا خواهند بود.

وی افزود: افزایش دما بی سابقه خواهدبود و احتمالا خوزستان و بخش هایی از هرمزگان دمای بالای ۵۰ درجه خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: لازم است مردم در استفاده از کولرها دقت کنند و با وجود گرما همکاران صنعت برق آماده تامین برق مورد نیاز هستند/ایرنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار