اذعان مرکز مطالعاتی صهیونیستی به ناتوانی ارتش اسرائیل برابر حزب الله-راهبرد معاصر

اذعان مرکز مطالعاتی صهیونیستی به ناتوانی ارتش اسرائیل برابر حزب الله

یک مرکز مطالعاتی صهیونیستی به ناتوانی ارتش اين رژيم در برابر حزب الله لبنان اذعان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 23
کد خبر: ۱۹۵۸۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، یک مرکز مطالعاتی صهیونیستی ضمن اذعان به ناتوانی ارتش صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان به خصوص در ناتوانی اخیرش در برچیدن دو چادری که حزب الله لبنان در برخی مناطق اشغالی لبنان ایجاد کرده است ادعا کرد، حزب الله برای تنش آفرینی تلاش می‌کند.

 

پایگاه اینترنتی خبری عکا نوشت در ارزیابی اوضاع که پژوهشگران مرکز مطالعات چالش‌های امنیتی در شمال (الما) منتشر کرده اند مشاهده می‌شود که حزب الله طی ۴۵ روز گذشته برای ایجاد اصطکاک و تنش آفرینی در مناطق مورد اختلاف در خط آبی یعنی خط حائل میان اسرائیل و لبنان که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مرزبندی شده است، تلاش می‌کند و این اتفاق در چارچوب حوادث متعددی که در مرز‌ها بین اسرائیل و لبنان رخ می‌دهد افتاده است.

 

این مرکز مطالعاتی در الجلیل افزود این مناطق که ۱۳ منطقه هستند موجب وقوع رویداد‌ها بین لبنان و اسرائیل شده است. نخستین رویداد که پژوهشگران این مرکز آن را جهش به سوی جلو و رویکردی که موجب ادامه تنش آفرینی خواهد شد، توصیف می‌کنند در ماه ژوئن گذشته رخ داد یعنی زمانی که حمله جنگجویان حزب الله به اراضی اشغالی در جبل دوف و ایجاد دو چادر در آن آغاز شد و نیرو‌های مسلح حزب الله این دو چادر را مدیریت می‌کنند. اما برخی می‌گویند آغاز تنش آفرینی با شلیک ۳۴ موشک از اسرائیل به لبنان ظرف نیم ساعت در روز ششم آوریل گذشته آغاز شد که شدیدترین رگبار موشکی در مرز‌های شمالی از سال ۲۰۰۶ میلادی یعنی جنگ دوم لبنان بود. به نظر می‌رسد سه ماه تنش آفرینی در ماه گذشته اوج گرفت.

 

عکا سپس به صورت مفصل به موارد تنش از ششم آوریل گذشته تا دوازدهم ژوئیه اشاره کرد. از طرف دیگر دیوید ازولای رئیس شورای ماتولا گفت طرف مقابل مرز‌ها (لبنانی ها) از ارتش اسرائیل هیچ ترسی ندارند. وی افزود بازدارندگی که ارتش اسرائیل در جنگ دوم لبنان محقق کرد متلاشی شده است.

 

این مقام صهیونیست افزود ما شاهد نوعی از تنش در هوا هستیم. سرو صدا‌ها متوقف نمی‌شود و خودرو‌های نظامی در حرکتند و نگرانی زیادی از برخی حوادث وجود دارد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده