تجمع هزاران هوادار اصلاحات قضائی در تل‌آویو-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تجمع هزاران هوادار اصلاحات قضائی در تل‌آویو

در کمتر از ۲۴ ساعت مانده به رای گیری کنست درباره قانون تغییرات قضائی ده‌ها هزار نفر از صهیونیست‌های حامی برنامه‌های ائتلاف حاکم در خیابان کابالان تل‌آویو تجمع کردند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 24
کد خبر: ۱۹۵۹۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های عربی و عبری در گزارش‌های جداگانه‌ای اعلام کردند در حالی که رئیس رژیم صهیونیستی به تلاش‌های خود جهت متقاعد کردن طرف‌های متخاصم ادامه می‌دهد، هواداران ائتلاف حاکم، خیابان کابالان تل‌آویو را پر کردند.

رسانه‌های عبری زبان هم گزارش دادند، در حالی که مخالفان قانون اصلاحات قضائی در قدس چادر زده اند، ده‌ها هزار نفر از هواداران اصلاحات قضائی در تل‌آویو تجمع کرده و شعار‌هایی را در حمایت از این تغییرات سر دادند.

میری ریگیف و بتسلئیل ساموتریچ در جمع تظاهرات کنندگان سخنرانی کرده در حالی که رئیس پلیس رژیم صهیونیستی نیز بر روند برگزاری این تظاهرات نظارت می‌کرد.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان، در حالی که هزاران نفر از مخالفان طرح نتانیاهو خود را به قدس و مقابل مقر کنست رژیم صهیونیست رسانده بودند، موافقان و حامیان این تغییرات در محل مرکزی برگزاری اعتراضات مخالفان که طی ۲۹ هفته گذشته در آن تجمع کرده بودند، حضور پیدا کرده و با تغییر نام خیابان از دموکراسی به اصلاحات، لشکر کشی‌های خیابانی در رژیم صهیونیستی را وارد مرحله جدیدی کردند.

ریگیف در این مراسم ضمن محکومیت اقدام نظامیان ذخیره صهیونیست در سرپیچی از حضور در یگان‌های خود، خواستار محاکمه و زندانی کردن تمامی خلبانانی که این کار را انجام داده‌اند، شد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به تظاهرات طرفداران ائتلاف در تل‌آویو نوشت: مردم خواهان اصلاحات قضائی هستند.

در این بین کارشناسان صهیونیست در رسانه‌های این رژیم هشدار دادند، تظاهرات همزمان در قدس و تل‌آویو می‌تواند منجر به افزایش تنش داخلی شدید در اسرائیل شود.

یائیر لاپید امروز قبل از دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی و رئیس شاباک، در تویتر خود نوشت: اسرائیل در لحظه سرنوشت سازی قرار گرفته است، ما تمامی تلاش خود را برای توقف این دیوانگی به کار می‌بندیم.

او در تویت دیگری نوشت: بار دیگر پیشنهادات میانه و توافق وسیعی را به ما پیشنهاد می‌کنند، ما مخالفان باز هم آمادگی خود را برای بررسی آن اعلام کردیم، اما ائتلاف فورا تمامی این پیشنهادات را رد کرد.

او در توئیت دیگری هم خبر داد: با رونین بار رئیس شاباک دیدار و از وی گزارشی از آخرین شرایط امنیتی و خطرات و تهدیدات در جبهه‌های مختلف دریافت کردم، من نگرانی خود را از شرایط داخلی اسرائیل ابراز داشته و تاکید کردم همگی مسئولیت مشترکی برای حفظ امنیت اسرائیل داریم.

در این بین اهارون باراک رئیس سابق دادگاه عالی رژیم صهیونیستی هم در جریان حضور در اعتراضات علیه تصویب این قانون در قدس به خبرنگاران گفت: با تضعیف ساختار قضائی مخالف است، این قانون حاکمیت قانون را زیر سئوال خواهد برد، او هشدار داد، این قانون یک فاجعه قومی برای اسرائیل رقم خواهد زد. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده