هشدار روسیه درباره اقدام تلافی جویانه به حملات پهپادی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار روسیه درباره اقدام تلافی جویانه به حملات پهپادی

معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیشنهاد کرد اهداف غیراستاندارد و دور از انتظاری برای پاسخ گویی به حملات اوکراین به مناطق مسکونی روسیه انتخاب شود و وزارت امور خارجه نیز اقدام تلافی جویانه به حملات پهپادی امروز به مسکو و کریمه را حق طرف روسی دانست.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 24
کد خبر: ۱۹۶۱۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است که نیرو‌های مسلح این کشور باید اهداف غیر استانداردی را برای پاسخ گویی به حملات پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی روسیه انتخاب کنند.

این مقام روس امروز، دوشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: «ما باید اهداف غیر استاندارد و دور از انتظاری را برای حملات انتقام جویانه خود انتخاب کنیم. نه تنها مراکز تصمیم گیری نظامی، تأسیسات ذخیره سازی انرژی و پایگاه‌های نفت، بلکه تاسیسات دیگری هم هست که هنوز انتظار ما را ندارند. مکان‌هایی که تأثیر هدف قرار گرفتن آن‌ها بسیار قابل توجه خواهد بود.»

به عقیده مدودف، اوکراین در جریان ضد حمله خود نتوانسته به موفقیتی دست یابد و به همین دلیل است که به پیروزی‌های اطلاعاتی نیاز دارد و متهم کردن روسیه به حمله به کلیسای جامع اودسا با همین هدف انجام شده است.

روز یکشنبه، ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور حملات گسترده‌ای با استفاده از سلاح‌های هدایت شونده بسیار دقیق به تأسیساتی در منطقه اودسا که در آن‌ها حملات تروریستی اخیر علیه روسیه با استفاده از قایق‌های بدون سرنشین آماده سازی شده بود و همچنین به مکان‌هایی که آن‌ها تولید می‌شدند، انجام دادند. در عین حال، وزارت دفاع اطلاعات مربوط به حمله نیرو‌های مسلح روسیه به کلیسای جامع در اودسا را ​​تکذیب کرده و یادآور ش که اطلاعات منتشر شده توسط مقامات کی‌یف در این رابطه با واقعیت مطابقت ندارد.

وزارت دفاع روسیه محتمل‌ترین علت تخریب کلیسای جامع شهر اودسا که مقامات کی‌یف روسیه را عامل آن معرفی کرده، سقوط یک موشک هدایت شونده سامانه دفاع هوایی اوکراین دانست. این وزارتخانه یادآور شده که این حادثه نتیجه اقدامات بدون دقت اپراتور‌های سیستم‌های دفاع هوایی است که نیرو‌های مسلح اوکراین به عمد در مناطق مسکونی شهرها، از جمله در اودسا مستقر می‌کنند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه منتشر شده، اعلام کرد که طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اقدامات تلافی جویانه‌ای را علیه حملات پهپاد‌های اوکراینی به شهر مسکو و منطقه کریمه انجام دهد.

دستگاه دیپلماسی روسیه این واقعیت را مورد توجه قرار داد که اوکراین از قبل مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است و یادآور شد: «میخائیل فدوروف، وزیر توسعه دیجیتال اوکراین، علناً دخالت در این حملات را تأیید کرد و گفته که کی‌یف به چنین سورتی پرواز‌ها ادامه خواهد داد و تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت».

این وزارتخانه تاکید کرد که مقامات مسکو این حملات را استفاده دیگری از روش‌های تروریستی توسط رهبری نظامی-سیاسی اوکراین و ارعاب مردم غیرنظامی می‌دانند، برای اینکه چنین حملات هیچ معنای نظامی ندارد.

وزارت خارجه روسیه افزود: «ما این جنایت کی‌یف را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم که ارزیابی مناسبی از این اقدامات ارائه کنند.»

سرگئی آکسنوف، رئیس "جمهوری کریمه" امروز دوشنبه، اعلام کرد که نیرو‌های پدافند هوایی و جنگ الکترونیک روسیه ۱۱ پهپاد اوکراینی را بر فراز شبه جزیره سرنگون یا منحرف کرده و فرود آوردند. آکسنوف یادآور شد که در نتیجه این حملات یک انبار مهمات در منطقه ژانکوفسکی مورد اصابت قرار گرفت و لاشه یکی از پهپاد‌های سرنگون شده نیز به یک خانه مسکونی آسیب رساند.

وزارت دفاع روسیه نیز صبح امروز، دوشنبه گزارش داد که طرف اوکراینی سعی کرد با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین به تأسیساتی غیر مسکونی در شهر مسکو حمله کند، اما این تلاش‌ها با موفقیت خنثی شدند. طبق اطلاعات وزارت دفاع، دو پهپاد تهاجمی اوکراینی با استفاده از ابراز جنگ الکترونیک سرکوب شده و متعاقباً سقوط کردند. سرگئی سوبیانین، شهردار پایتخت یادآور شد که این حادثه خسارت جدی نداشته و به کسی آسیب نرسیده است. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده