بروجردی: آزادی نفتکش ایران نشان‌دهنده شکست سیاست ضد ایرانی آمریکایی‌هاست-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

بروجردی: آزادی نفتکش ایران نشان‌دهنده شکست سیاست ضد ایرانی آمریکایی‌هاست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی نفتکش ایرانی از جبل‌الطارق نشان داد که مواضع جمهوری اسلامی ایران همواره بر حق بوده و سیاست‌های ضد ایرانی آمریکایی‌ها در منطقه شکست خورده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 19
کد خبر: ۱۹۶۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادی نفتکش "آدریان دریا" که چندی پیش از سوی انگلیسی‌ها توقیف شده بود، گفت: انگلیسی‌‌ها به ناحق این نفتکش ایرانی را توقیف کردند و امروز نیز پس از گذشت قریب به دو ماه، به دلیل مقاومت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران از خود نشان داد، این نفتکش آزاد شد.

 

وی افزود: از ابتدای ماجرای توقیف نفتکش ایران در جبال‌الطارق، راهزی دریایی بر خلاف همه ضوابط و مقررات بین‌المللی مشهود بود که انگلیس به دستور آمریکا انجام و بعد هم بالاخره دادگاه جبل‌الطلارق ناگزیر شد که حکم آزادی آن را صادر کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با وجود حکم دادگاه جبل‌الطارق مبنی بر آزادی نفتکش ایرانی، اما آمریکایی‌ها باز هم فشارهای غیر منطقی وارد کردند، اما هیچ‌کدام از این فشارها مانعی برای آزادی این نفتکش نشد و شاهدیم که "آدریان دریا" مسیر خود را از سر گرفته و رفع توقیف شده است.

 

بروجردی یکی از اهداف توقیف نفتکش ایرانی از سوی انگلیسی‌ها را پیشبرد سیاست فشار به جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: تعللی که در آزادی نفتکش "آدریان دریا" ایجاد شد، با فشار آمریکایی‌‌ها بوده است، اما ایران همواره بر مسیر مقاومت تا پایان رفع تحریم‌ها حرکت خواهد کرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آزادی نفتکش ایرانی از جبل‌الطارق نشان داد که مواضع جمهوری اسلامی ایران همواره بر حق بوده و سیاست‌های ضد ایرانی آمریکایی‌ها در منطقه شکست خورده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار