آماده باش رژیم صهیونیستی برای تنش احتمالی در مرز لبنان-راهبرد معاصر

آماده باش رژیم صهیونیستی برای تنش احتمالی در مرز لبنان

پس از سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی با لبنان به حالت آماده باش درآمده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 30
کد خبر: ۱۹۷۰۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، ررتش رژیم صهیونیستی در مرز‌های لبنان به حالت آماده باش درآمده است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم روز یکشنبه نشست ویژه‌ای برگزار می‌کند.

 

به گزارش کانال ۱۳ عبری انتظار می‌رود ارتش اسرائیل به رده‌های سیاسی اعلام کند که خطر افزایش تنش در شمال وجود دارد.

 

به گزارش «عرب ۴۸»، ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه نشست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل و مقامات ارشد ارتش در پی هشدارهای سید حسن نصرالله نیرو‌های خود را در مرز با لبنان تقویت کرده است.

 

قرار است در این جلسه سناریو‌های متعددی به نتانیاهو و وضعیت و تصویر اطلاعاتی به ویژه پس از خیمه‌های برپا شده توسط حزب الله در مرز ارائه شود.

 

این جلسه پس از آن برگزار می‌شود که قرار بود هفته گذشته برگزار شود، اما به دلیل بستری شدن نتانیاهو در بیمارستان به تعویق افتاد.

 

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طرح‌های نظامی عملیاتی را در صورت وخامت اوضاع در مرز با لبنان تصویب کرد و در عین حال دستور داد تا سطح آمادگی برای سناریو‌های مختلف در طول مرز افزایش یابد.

 

انتظار می‌رود ارتش اسرائیل اعلام کند که خطر افزایش تنش در شمال وجود دارد و «نصرالله آنچه را که در داخل اسرائیل اتفاق می‌افتد به عنوان یک ضعف تاریخی تفسیر می‌کند».

 

با توجه به تحولات اخیر در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی، در پی گسترش امتناع از خدمت سربازی به دلیل ادامه قانونگذاری با هدف اصلاحات قضایی، جلسه ویژه روز جمعه در سطح ارتش تشکیل شد.

 

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز شنبه در سخنرانی عاشورایی خود گفت: «مقاومت آماده است و هیچ حماقت اسرائیل را در قبال لبنان تحمل نخواهد کرد».

 

او افزود: مقاومت در لبنان آماده بازدارندگی، مقابله و رهایی از هرگونه حماقت اسرائیل خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده