امیرعبداللهیان: روابط ایران و پاکستان در مسیر درستی قرار گرفته است-راهبرد معاصر

امیرعبداللهیان: روابط ایران و پاکستان در مسیر درستی قرار گرفته است

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای پاکستانی در کراچی با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان در مسیر درستی قرار گرفته، گفت: ایران همواره خیرخواه دولت و ملت پاکستان بوده و خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۷۷۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به منظور گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه پاکستان در این کشور به سر می‌برد، در آخرین مرحله از سفر رسمی سه روزه خود، امشب (جمعه) ۱۳ مرداد ماه در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

در این ملاقات دو وزیر خارجه نتایج به دست آمده در جریان سفر وزیر امور خارجه ایران را مورد ارزیابی قرار دادند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از نتایج دیدارهای خود با همتای پاکستانی و سایر مقامات عالی رتبه پاکستان، گفت‌وگوهای هیأت‌های دو کشور در طول این سفر را ثمربخش توصیف کرد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خیرخواه دولت و ملت پاکستان بوده و خواهد بود.

وی با ابراز رضایتمندی از روند مناسبات دو کشور در سال‌های اخیر تأکید کرد: این روابط در مسیر درستی قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار نتایج سفر وزیر امور خارجه ایران و گفت‌وگوهای وی با مقامات عالیرتبه پاکستانی را موفقیت آمیز ارزیابی و تأکید کرد: این سفر موفق‌ترین سفری بوده که در طول تصدی وی بر وزارت امور خارجه پاکستان از سوی وزیر امور خارجه یک کشور خارجی به پاکستان صورت گرفته است.

بلاول بوتو زرداری اظهار داشت: موفقیت‌هایی که در طول چند ماهه اخیر در روابط دو کشور داشته‌ایم نسبت به تمامی چندین سال گذشته چشمگیرتر و موثرتر بوده است و در واقع ما پایه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط را بنا نهاده‌ایم.

دو وزیر خارجه در پایان این دیدار، در ضیافت شام «سید مراد علی شاه» سروزیر ایالت سند به افتخار امیرعبداللهیان و هیأت همراه حضور یافتند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده