سفر ۲۴ نماینده کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفر ۲۴ نماینده کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی

منابع رسانه‌ای از سفر قریب‌الوقوع هیأتی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار با مقامات صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۲۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، منابع رسانه‌ای از سفر یک هیأت ۲۴ نفره از مجلس نمایندگان آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین و کرانه باختری خبر دادند.

 

وبگاه فلسطینی «شهاب» با انتشار این خبر، نوشت: یک هیأت ۲۴ نفره از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «حکیم سکو جفریز» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و با همراهی «ستنی هویر» نماینده کنگره آمریکا، هفته جاری عازم فلسطین اشغالی می‌شود.

 

دفتر اطلاع‌رسانی جفریز اعلام کرد: « «اعضای این هیأت در اسرائیل و کرانه باختری نشست‌هایی در سطح عالی با سران اسرائیل و فلسطین برگزار خواهند کرد».

 

بر اساس این گزارش، «رایزنی درباره اصلاحات قضایی جنجالی که تبعات آن نگرانی کاخ سفید را برانگیخته، افق‌های راه حل دو کشوری، تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به قدرت هسته‌ای، مبارزه با افراطی‌گری و توسعه دامنه‌ توافق‌های سازش موسوم به "ابراهیم" از جمله موضوعاتی است که انتظار می‌رود در نشست این هیأت با سران صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین مورد بررسی قرار گیرد».

 

سفر این هیأت از نمایندگان دموکرات آمریکا به فلسطین اشغالی در حالی صورت می‌گیرد که «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین پنجشنبه پیش (۳ آگوست) تصریح کرد که فلسطین به شکل فزاینده برای دریافت حمایت و کمک به سمت چین متمایل خواهد شد. زیرا سه سال از تشکیل دولت بایدن می‌گذرد و در این مدت، تشکیلات خودگردان، چیزی جز وعده و وعید از آمریکا ندیده است.

 

همچنین مذاکرات میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی از آوریل ۲۰۱۴ و با اصرار نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر وقت برای افزایش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و عدم پذیرش راه‌حل دولتی از سوی تل آویو متوقف شد.

 

۲۴ عضو کنگره آمریکا در حالی به اراضی اشغالی سفر می‌کنند که به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، هفته پیش نیز یک هیأت بلندپایه از دولت آمریکا در سفری چهار روزه به فلسطین اشغالی با مقامات صهیونیست درباره تهدیدهای حزب‌الله لبنان رایزنی کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده