واشنگتن ساقط شدن پهپاد آمریکایی بر فراز یمن را تایید کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

واشنگتن ساقط شدن پهپاد آمریکایی بر فراز یمن را تایید کرد

دو مقام آمریکایی ضمن تایید خبر سرنگونی پهپاد این کشور در آسمان یمن، گفتند این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از موشک زمین به هوای نیروهای یمنی هدف قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 21
کد خبر: ۱۹۸۴۹

به گزارش راهبرد معاصر ،‌ مقام‌های آمریکایی امروز (چهارشنبه)‌ سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین این کشور بر فراز یمن را تایید کردند.

دو مقام دولتی ایالات متحده به خبرگزاری «رویترز» گفتند که یک پهپاد نظامی آمریکایی مدل «MQ-9» صبح امروز در آسمان یمن هدف قرار داده شد.

 

طبق گفته‌های یکی از این مقام‌ها، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از یک موشک زمین به هوای نیروهای یمنی ساقط شده است.

بامداد امروز بود که پدافند هوایی انصارالله یمن یک فروند پهپاد ائتلاف متجاوز سعودی از نوع «MQ-9»، ساخت آمریکا را در استان «ذمار» سرنگون کرد.

 

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره توضیح داد، موشکی که این پهپاد ساخت آمریکا را ساقط کرد در داخل یمن تولید شده و به زودی در یک کنفرانس خبری از آن رونمایی خواهد شد.

 

این واقعه یک بار دیگر هم در تاریخ هفدهم خرداد تکرار شده بود، زمانی که پدافند هوایی ارتش یمن هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با مدل مشابه (MQ-9) متعلق به ائتلاف سعودی را که در حال پرواز بر فراز منطقه شهرستان «الدریهمی» واقع در استان الحدیده بود، منهدم کرد.

 

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده‌ها هزار غیر نظامی کشته و صدها هزار تن دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده‌اند.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار