پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

رتبه‌بندی معلمان وارد فاز جدید شد + جزئیات

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از آغاز ارزیابی ۹۹هزار و ۷۰۰ معلم فاقد رتبه از امروز خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۸ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 29
کد خبر: ۲۶۱۵۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ ارزیابی بیش از ۹۹ هزار نفر از معلمان فاقد رتبه از امروز، سه‌شنبه، آغاز می‌شود. مدیران مدارس موظف هستند مستندات و مدارک بارگذاری‌شده توسط معلمان را بررسی و تأیید کنند تا فرآیند بررسی توسط امور اداری آغاز گردد. به‌گفته مسئولان مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، مؤلفه‌های دارای سند شامل ۱۱ مورد است که مدیران مدارس باید صحت آنها را با مدارک اصلی تطبیق دهند. همچنین، ثبت اظهارنظر مدیر برای شاخص‌های رفتاری معلمان در ۱۴ مورد ضروری است که از این تعداد، دو مورد به صورت‌جلسه شورای معلمان و کارگروه‌های آموزشی نیاز دارد.

مدیران باید دقت کنند که اگر مستندات با عنوان انتخابی تطابق ندارد یا تاریخ آنها صحیح نیست، از تأیید آنها اجتناب کنند؛ زیرا تأیید مستندات نادرست ممکن است موجب رد پرونده‌ها توسط ارزیابان شود و این تصور را ایجاد کند که ارزیابان بدون دقت، پرونده‌ها را رد می‌کنند.

در این زمینه، علی باقرزاده؛ رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان موجب رضایت و نارضایتی شد؛ رضایت به‌دلیل کار اصولی و درست بود، اما نارضایتی به‌دلیل ضعف‌های موجود در حلقه مجریان طرح به وجود آمد.

وی افزود: برخی معلمان ادعا کردند مستنداتی دارند که بر اساس آن، رتبه آنها باید متفاوت می‌شد. همچنین، برخی دیگر معترض بودند که چرا در شرایط برابر با دیگران، رتبه کمتری دریافت کرده‌اند. این مسائل به‌دلیل حجم بالای متقاضیان و صدور بیش از ۱۱۰ میلیون سند، برخی خطا‌های انسانی را به‌همراه داشت.

باقرزاده ادامه داد: امروز باید مرحله معوقه رتبه‌بندی را آغاز کنیم که عدد و مقیاس آن زیاد نیست. همچنین باید برای ارزیابی میان‌دوره‌ای و سنجش صلاحیت معلمان برای دوره ارتقای رتبه‌بندی آماده شویم.

وی تصریح کرد: مدیران پس از معلمان در حلقه اول ارزیابی قرار می‌گیرند و معلمان باید مستندات خود را به‌درستی بارگذاری کنند، در غیر این صورت، اگر اطلاعات ارائه‌شده صحیح و کافی نباشد، در فرآیند ارزیابی کنار گذاشته خواهند شد.

وی گفت: امروز ارزیابی ۹۹ هزار و ۷۰۰ نفر از معلمان فاقد رتبه آغاز می‌شود. این افراد مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند و مدیر مدرسه نخستین فردی است که باید نسبت به صحت و اصالت مدارک و مستندات و رفتار معلم از نظر حرفه‌ای، تخصصی و عمومی اظهارنظر کند.

باقرزاده ادامه داد: اظهارنظر مدیر مدرسه مبنای بررسی و قضاوت در امور اداری، ارزیابی عملکرد و حراست آموزش و پرورش است. هرچه بررسی اولیه دقیق‌تر و صحیح‌تر باشد، تغییرات امتیازات در مراحل بعدی کمتر خواهد بود. / روزنو

مطالب مرتبط
ارسال نظر