رئیس سازمان انرژی اتمی: بیش از ۳۰۰ نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن ده‌ها هزار دلار می‌ارزد-راهبرد معاصر

رئیس سازمان انرژی اتمی: بیش از ۳۰۰ نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن ده‌ها هزار دلار می‌ارزد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که امروز بیش از ۳۰۰ نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن گاهی ده‌ها هزار دلار می‌ارزد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 12
کد خبر: ۱۹۹۱۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز شنبه در همایش «منتخبان برند‌های صنعت» در مورد پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور توضیح داد: صنعت هسته‌ای به دلیل تاثیرگذاری در علوم و فنون گوناگون، یک صنعت بنیادین و قدرت‌آفرین است که می‌تواند در همه عرصه‌ها تاثیرگذار باشد. ما در این سال‌ها با یک تهاجم سنگین مواجه بوده‌ایم، به‌طوری که دیگران هرکاری از دست‌شان برآمد کردند تا صنعت هسته‌ای را متوقف کنند، اما به لطف الهی امروز صنعت هسته‌ای گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۳۰۰ نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن گاهی ده‌ها هزار دلار می‌ارزد. داشتن این ظرفیت‌های استراتژیک، زمانی برای ما حکم ورود به یک منطقه ممنوعه را داشت، اما ما به آن ورود کردیم. در هر صورت، امروز در یک نبرد نابرابر هستیم و همه چیز را در همین شرایط به‌دست آورده‌ایم، اما باید بیشتر کار و از آن محافظت کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برگزاری این همایش گفت: موضوع این رویداد و معرفی برند‌های برتر صنعت و معدن و تجارت، گرچه در قالب نظام خوداظهاری است، اما صورت زیباتر آن می‌تواند این باشد که یک نظام ارزیابی حرفه‌ای هم در کنار این همایش قرار بگیرد تا رقابت همراه با ارزیابی دیده شود.

اسلامی با ایراد نکاتی درباره اهمیت پیشرفت و شکوفایی تاکید کرد: دو مقوله مهم پیشرفت و شکوفایی کشور نیازمند قدرت گرفتن سه راس یک مثلث است و اگر ما علم و دانش و فناوری را به سیستم و سامانه تبدیل کنیم، با استفاده از آن‌ها می‌توانیم که در سه راس آن قدرت پیشرفت و شکوفایی به‌وجود بیاوریم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه، قدرت خلق یک محصول، یعنی فرمان آن با مشتری باشد، افزود: یک محصول باید بر اساس ذائقه مشتری کارکرد داشته باشد و بتواند عمر و کارکرد خود را پیش‌بینی کند، همچنین باید تضمین دهد که هیچ نقصی در طول عمر خود نخواهد داشت. راس دوم، قدرت برند است، قدرت نه صرفا به معنای داشتن یک نشان، بلکه باید اعتبار داشته باشیم تا برندمان بتواند در ذیل همان اعتبار، بین مشتریان نیز ضمانت ایجاد کند، تا به‌واسطه آن محصول، رضایت‌مندی مشتریان با رشد و افزایش مواجه شود.

اسلامی، راس سوم قدرت را تجارت خواند و با بیان اینکه قدرت تجارت است که می‌تواند سیاست‌های تجاری داخلی و خارجی را تنظیم کند، ادامه داد: اگر قدرت تجارت نداشته باشید، بازار پایداری هم نخواهید داشت، تا جایی که کیفیت محصول شما هم نمی‌تواند پایدار بماند.

او با اشاره به اینکه در بازار، نبرد برند‌ها وجود دارد، اظهار کرد: اصل اول را باید با نهادسازی و ایجاد یک نظام ارزشی به‌وجود بیاوریم و اینچنین می‌توانیم باعث تبادل در بازار شویم، بنابراین امروز در کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند پرداخت به این ظرفیت‌ها هستیم، به همین خاطر نباید توجه به برند‌ها یک کار نمایشی باشد، بلکه باید به عنوان یک فعل بنیادین به آن‌ها توجه شود. امیدواریم متولیان امر در هر بخش برای این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند. / تسنیم

ارسال نظر