حمله به کاروان مهندسان چینی در پاکستان-راهبرد معاصر

حمله به کاروان مهندسان چینی در پاکستان

کاروانی از مهندسان چینی در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در شهر گوادر پاکستان مورد حمله قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 13
کد خبر: ۱۹۹۲۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های رسمی چین امروز یکشنبه گزارش دادند که کاروانی از مهندسان چینی در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در شهر گوادر پاکستان مورد حمله قرار گرفت.

 

به گزارش روزنامه چینی "گلوبال تایمز"، این کاروان شامل ۳ خودروی شاسی بلند و یک وانت بار بود که همگی ضدگلوله و حامل ۲۳ چینی بودند.

 

در جریان این حمله، یک ماده منفجره منفجر شد و به سمت وانت بار شلیک شد که باعث ایجاد شکاف در شیشه‌های آن شد.

 

به گزارش این روزنامه، گلوبال تایمز از پرسنل چینی در گوادر دریافته است که داخل این کاروان که در حال حاضر توسط نیرو‌های امنیتی پاکستان محافظت می‌شود به طور کلی امن است و هیچ آسیبی گزارش نشده است.

 

سرکنسولگری چین در کراچی پاکستان روز یکشنبه در پی حادثه‌ای که در آن یک کاروان مهندسان چینی در نزدیکی ایستگاه پلیس گوادر مورد حمله قرار گرفت، هشدار ایمنی صادر کرد. کنسولگری از مردم خواست تا هوشیاری خود را حفظ کنند.

 

سرفراز احمد بوگتی، سناتور و وزیر سابق این استان گفت که "این حمله منجر به کشته شدن هیچ شهروند چینی نشده است. من حمله تروریستی شنیع به کاروان چینی در گوادر را به شدت محکوم می‌کنم. خوشبختانه تلفات جانی رخ نداده است، اما گزارش‌ها حاکی از دفع کمین و کشته شدن مهاجمان است."

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورشیان جدایی طلب موسوم به ارتش آزادیبخش بلوچستان پاکستان امروز یکشنبه از حمله خود به کاروان حامل مهندسان چینی که عازم بندر گوادر بود، خبر دادند./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده