تسهیلات جدید دولت عراق برای زائران اربعین-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تسهیلات جدید دولت عراق برای زائران اربعین

شورای وزیران دولت عراق روز سه‌شنبه در نشست خود تصمیم گرفت که هزینه صدور ویزا برای زائران کشور‌های یمن، لبنان، پاکستان و افغانستان از ابتدای ماه صفر تا پایان آن رایگان باشد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۹۷۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ شورای وزیران عراق روز سه‌شنبه در جلسه خود به ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور تصمیمات جدیدی درباره هزینه‌های ویزای ورودی برای زائران اربعین حسینی علیه‌السلام اتخاذ کرد.

بر اساس تصمیم شورای وزیران عراق، هزینه صدور ویزا برای زائران کشور‌های یمن، لبنان، پاکستان و افغانستان از ابتدای ماه صفر تا پایان آن رایگان خواهد بود. اربعین حسینی روز بیستم صفر (۱۵ شهریور ماه) خواهد بود.

شهروندان ایرانی و عراقی طی توافق دولت‌های این دو کشور، بدون ویزا و پرداخت هرگونه هزینه‌ای می‌توانند وارد ایران و عراق شوند.

عراق برای پذیرایی از زائران اربعین از اول ماه صفر اعلام آمادگی کرده است. برای این منظور هم نه تنها مرز‌های هوایی و فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره، بلکه مرز‌های زمینی مشترک با ایران، کویت و سوریه را نیز تجهیز و آماده کرده است.

امسال مرز قائم که مرز مشترک با سوریه است نیز پذیرای زائران اربعین خواهد بود. همچنین در اربعین سال جاری علاوه بر نیرو‌های امنیتی دولت عراق، نیرو‌های حشدالشعبی هم برای تأمین امنیت مرز‌های زمینی این کشور فعال شده‌اند. مرز‌های شلمچه، چذابه، خسروی و مهران به صورت شبانه‌روز فعال است و از ۲۷ مرداد هم‌زمان با اول ماه صفر خدمات حمل و نقل عمومی در خاک عراق توسعه می‌یابد.

پیشتر نیز محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق هم در بیانیه‌ای به لزوم تأمین امنیت زائران اربعین و آمادگی استانداری‌های این کشور به منظور پذیرایی از میلیون‌ها زائر در ایام اربعین اشاره کرده است.

شعار اربعین امسال از سوی دولت ایران و عراق «حیاتنا الحسین» انتخاب شده است و نه تنها در شهر‌های زیارتی بلکه در مسیر زائران نیز قرار است پوستر‌هایی با این شعار نصب شود. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده