رئیسی در گفت‌وگو با مودی: تأسیسات بندر چابهار سریع‌تر عملیاتی شود-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

رئیسی در گفت‌وگو با مودی: تأسیسات بندر چابهار سریع‌تر عملیاتی شود

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر هند،‌ توسعه تعاملات با این کشور به‌ویژه در زمینه‌های ترانزیت و امنیت انرژی و منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و گسترش همکاری‌های مواصلاتی از جمله در کریدور شمال ـ جنوب و تسریع در عملیاتی‌ شدن تاسیسات بندری چابهار را خواستار شد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر. «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، عصر امروز جمعه در گفت‌وگویی تلفنی با دکتر سید ابراهیم رئیسی، ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، با دولت و ملت ایران و خانواده جانباختگان این جنایت ابراز همدردی کرد.

 

نخست وزیر هند در ادامه ضمن ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه و بلندمدت میان جمهوری اسلامی ایران و هند،‌ پروژه مشترک بندر چابهار و توسعه و تبدیل آن به ‌هاب مواصلاتی منطقه‌ای را فرصتی برای شکوفایی منطقه دانست و بر آمادگی برای نهایی کردن سند همکاری دو کشور در راستای تکمیل این پروژه تأکید کرد.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی نخست وزیر هند در موضوع حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت‌: جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت همگرایی منطقه‌ای و توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و در این راستا به‌دنبال تعامل با همه کشورهای جهان خصوصا کشورهای آسیایی است.

 

رئیس جمهور توسعه تعاملات با هند به‌ویژه در زمینه‌های ترانزیت و امنیت انرژی و منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و گسترش همکاری‌های مواصلاتی از جمله در کریدور شمال جنوب و تسریع در عملیاتی‌شدن تاسیسات بندری چابهار را خواستار شد.

 

رئیسی همچنین سابقه تمدنی و تاریخی دو کشور را زمینه بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های تهران-دهلی نو در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده