لاریجانی: امضای یادداشت تفاهم امنیتی میان ایران و عراق با هدف عدم فرصت به دیگران جهت برهم زدن امنیت دو کشور صورت گرفت ادعای ضدایرانی نماینده آمریکا در شورای امنیت قطع سراسری برق در عراق اروپا: با اعمال فشار بر روسیه به جنگ اوکراین پایان خواهیم داد رایزنی لاریجانی با فؤاد حسین درباره پروژه‌های ریلی ایران و عراق ترامپ: حماس نمی‌تواند در غزه بماند ترامپ: ۸۰۰ نیروی گارد ملی به پایتخت آمریکا اعزام می‌کنم/ واشنگتن به دست باند‌های خشن افتاده غریب آبادی: معاون گروسی پس از مذاکره، تهران را ترک کرد / مقرر شد رایزنی‌ها ادامه یابد ترامپ: از پوتین خواهم خواست تا به جنگ پایان دهد لاریجانی: ایران و عراق مصمم به مقابله با جریان‌های تروریستی هستند ایران و عراق تفاهم‌نامه امنیتی مشترک امضا کردند وزیر خارجه ارمنستان: طرح «مسیر ترامپ» تحت حاکمیت ایروان خواهد بود و بدون کنترل طرف ثالث فعالیت خواهد کرد واکنش عراقچی به احتمال سپرده شدن پرونده مذاکرات به دبیر شورای عالی امنیت ملی: فعلاً چنین برنامه‌ای در دستورکار نیست رئیس جمهور لبنان: طرح انحصار سلاح برگشت‌ناپذیر است استرالیا: کشور فلسطین را در سپتامبر به رسمیت می‌شناسیم، نیوزیلند: در حال بررسی موضوع هستیم

افزایش دزدی مواد غذایی در فرانسه

شبکه دو تلویزیون فرانسه گزارشی از افزایش دزدی مواد غذایی در سوپرمارکت‌های فرانسه منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 27
کد خبر: ۲۰۱۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر،  میوه و سبزی در سوپرمارکت‌ها بدون حضور کارکنان عرضه می‌شود و خود مشتری آن‌ها را بر می‌دارد. مشتری خود آن‌ها را بر روی ترازو می‌گذارد، نوع محصول را انتخاب می‌کند و اتیکت چاپ شده را بر روی بسته می‌زند. هیچکس در این زمینه مشتریان را کنترل نمی‌کند. همین مسئله موجب می‌شود برخی مشتریان تقلب کنند. از دیدگاه یک مدیر اجرایی ۳۱ ساله که می‌خواهد ناشناس بماند، از زمان تورم این شیوه تقریبا سیستماتیک شده است.

 

یک زن ناشناس در این خصوص گفت: مثلا گوجه بر می‌داریم و اتیکت محصول دیگری را بر روی آن می‌زنیم که ارزان‌تر است. در واقع این در زندگی روزانه ما تاثیر زیادی دارد.


این تنها مورد نیست. این مشتری اگرچه دیگر این کار را نمی‌کند، اما گاهی امتحان کرده است.

 

مشتری دیگری گفت: شما کیسه خود را با میوه و سبزیجات پر می‌کنید. وزن می‌کنید و اتیکت را می‌چسبانید و سپس کیسه را باز می‌کنید و چند تای دیگر اضافه می‌کنید.

 

در سال ۲۰۲۲ دزدی از سوپرمارکت‌ها ۱۴ درصد افزایش یافته است. از همین رو در برخی فروشگاه‌ها وزن کشی به کارکنان سپرده شده است. در برخی فروشگاه‌های دیگر هم از کارکنان خواسته شده است در کنار ترازو حضور داشته باشند. اما این هم هزینه دارد. از دیدگاه این کارشناس، هر فروشگاه باید حساب و کتاب خود را داشته باشد تا دریابد کدام شیوه بازده بیشتری دارد.

 

ایو پوژه کارشناس مصرف می گوید: در صورتی که میزان دزدی‌ها قابل توجه نباشد، سودی ندارد که از کارکنان برای وزن کشی استفاده شود. در مقابل اگر میزان دزدی‌ها بالاست هزینه کارکنان از طریق کاهش دزدی‌ها تامین خواهد شد.

 

میوه و سبزیجات، گوشت و محصولات بهداشتی از محصولاتی هستند که بیش از همه در سوپرمارکت‌ها به سرقت می‌روند. سارقان ممکن است تا سه سال حبس و ۴۵ هزار یورو جریمه را متحمل شوند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار