وزارت امور خارجه: مردم ایران تهدید را به انسجام تبدیل کردند گروسی: از محل نگهداری اورانیوم غنی‌شده ایران اطلاعی ندارم نامه آمریکا به شورای امنیت در پی حملات تجاوزکارانه به ایران ترامپ: احتمالا هفته آینده در غزه آتش‌بس شود نامه ایران به سازمان ملل و شورای امنیت در پی گزافه‌گویی ترامپ و اسرائیلی‌ها سنای آمریکا قطعنامه ضد ترامپ را رد کرد پاسخ عراقچی به تهدید‌های وقیحانه ترامپ علیه رهبر انقلاب گروسی: ایران پیش از حملات، آژانس را از تدابیر حفاظتی نسبت به ذخایر اورانیوم آگاه کرده بود ترامپ: آتش‌بس خیلی خوب پیش می‌رود؛ اسرائیل خسارت‌های زیادی دید سخنگوی وزارت خارجه: حمله به پایگاه العدید دفاع مشروع بود و نباید اقدام علیه قطر محسوب شود انفجار‌های شدید در پایگاه‌های گروه‌های وابسته به دولت الجولانی در لاذقیه واکنش ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس بن گویر: اکنون زمان گشودن دروازه‌های جهنم به روی غزه است بیانیه بریکس در محکومیت تجاوز اسرائیل و آمریکا به ایران ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران آسیب ندیده است

افزایش دزدی مواد غذایی در فرانسه

شبکه دو تلویزیون فرانسه گزارشی از افزایش دزدی مواد غذایی در سوپرمارکت‌های فرانسه منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 27
کد خبر: ۲۰۱۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر،  میوه و سبزی در سوپرمارکت‌ها بدون حضور کارکنان عرضه می‌شود و خود مشتری آن‌ها را بر می‌دارد. مشتری خود آن‌ها را بر روی ترازو می‌گذارد، نوع محصول را انتخاب می‌کند و اتیکت چاپ شده را بر روی بسته می‌زند. هیچکس در این زمینه مشتریان را کنترل نمی‌کند. همین مسئله موجب می‌شود برخی مشتریان تقلب کنند. از دیدگاه یک مدیر اجرایی ۳۱ ساله که می‌خواهد ناشناس بماند، از زمان تورم این شیوه تقریبا سیستماتیک شده است.

 

یک زن ناشناس در این خصوص گفت: مثلا گوجه بر می‌داریم و اتیکت محصول دیگری را بر روی آن می‌زنیم که ارزان‌تر است. در واقع این در زندگی روزانه ما تاثیر زیادی دارد.


این تنها مورد نیست. این مشتری اگرچه دیگر این کار را نمی‌کند، اما گاهی امتحان کرده است.

 

مشتری دیگری گفت: شما کیسه خود را با میوه و سبزیجات پر می‌کنید. وزن می‌کنید و اتیکت را می‌چسبانید و سپس کیسه را باز می‌کنید و چند تای دیگر اضافه می‌کنید.

 

در سال ۲۰۲۲ دزدی از سوپرمارکت‌ها ۱۴ درصد افزایش یافته است. از همین رو در برخی فروشگاه‌ها وزن کشی به کارکنان سپرده شده است. در برخی فروشگاه‌های دیگر هم از کارکنان خواسته شده است در کنار ترازو حضور داشته باشند. اما این هم هزینه دارد. از دیدگاه این کارشناس، هر فروشگاه باید حساب و کتاب خود را داشته باشد تا دریابد کدام شیوه بازده بیشتری دارد.

 

ایو پوژه کارشناس مصرف می گوید: در صورتی که میزان دزدی‌ها قابل توجه نباشد، سودی ندارد که از کارکنان برای وزن کشی استفاده شود. در مقابل اگر میزان دزدی‌ها بالاست هزینه کارکنان از طریق کاهش دزدی‌ها تامین خواهد شد.

 

میوه و سبزیجات، گوشت و محصولات بهداشتی از محصولاتی هستند که بیش از همه در سوپرمارکت‌ها به سرقت می‌روند. سارقان ممکن است تا سه سال حبس و ۴۵ هزار یورو جریمه را متحمل شوند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار