پشت پرده تحرکات اخیر آمریکا در عراق-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

پشت پرده تحرکات اخیر آمریکا در عراق

تحلیلگر امور امنیتی عراق با رد ارتباط تحرکات نظامی اخیر آمریکا در غرب عراق ضد داعش تاکید کرد: هدف غایی آمریکا حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تحقق خیال‌های واهی این رژیم در منطقه غرب آسیا است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 28
کد خبر: ۲۰۱۷۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، «عدنان الکنانی» کارشناس امور راهبردی و امنیتی عراق در اظهاراتی با رد آنچه را که محافل رسانه‌ای غربی و عربی درباره تحرکات اخیر نظامیان آمریکا در غرب عراق ضد داعش ترویج می‌دهند، گفت: هدف اساسی واشنگتن، تحقق خیال خام برپایی «اسرائیل بزرگ» در منطقه غرب آسیا است.

 

کارشناس امور امنیتی عراقی بیان کرد: جابه‌جایی‌های اخیر ادوات زرهی و لجستیکی ارتش آمریکا در خاک عراق ارتباطی به موضوع گروهک‌های تروریستی داعش ندارد، زیرا این مسئله دیگر برای مدت‌های مدیدی است که در نزد افکار عمومی عراق نخ نما و به برگه‌ای سوخته مبدل شده است.

 

الکنانی با اشاره به اینکه دیگر تسلیحات و پروپاگاندای تبلیغاتی نظامی آمریکا در نزد افکار عمومی عراق کارآیی خود را از دست داده، افزود: تغییرات پست‌های سیاسی و نظامی فرماندهان آمریکایی در عراق، صرفاً رزمایش نظامی واشنگتن برای ارتقای توان رزمی نیروها در صورت وقوع تهدیدات احتمالی و امور غیر مترقبه است.

 

کارشناس امنیتی عراق در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه تصریح کرد: تحرکات امروز واشنگتن را باید صرفاً از دریچه تغییرات در سیاست راهبرد آمریکا و تغییر استراتژی‌های نظامی در منطقه تحلیل کرد که هدف اول و آخر این کشور تحقق خیال‌های واهی رژیم صهیونیستی در منطقه است.

 

از سوی دیگر، رسانه‌های عراقی طی هفته‌های اخیر با انتشار تصاویری از تحرکات نظامی آمریکا در این کشور، از احتمال دخالت نظامی جدید آمریکایی‌ها در عراق خبر داده بودند.

 

گفتنی است همزمان با انتشار خبر تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در هفته‌های اخیر در عراق که موجی از نگرانی را در نزد افکار عمومی عراق دامن زده بود، الینا رومانسکی، سفیر آمریکا در عراق طی روزهای گذشته، فرمانده جدیدی برای ائتلاف چند ملیتی موسوم به عملیات عزم راسخ (CJTF–OIR) ضد داعش در عراق تعیین کرد.

 

در دو هفته گذشته، ویدیوهایی متعددی در شبکه‌های اجتماعی در عراق از جابه‌جایی کاروان‌های نظامی آمریکا در استان‌های مختلف از جمله استان‌های غربی منتشر شده که به سوژه داغ رسانه‌ها و افکار عمومی در عراق مبدل شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده