محسنی اژه‌ای: قرارداد‌های حاکمیتی نباید با تغییر دولت‌ها مخدوش شوند واتس اپ برای آی پد عرضه شد جستجوی وب برای کاربران رایگان «کلود» در دسترس قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ هزار نفر را استخدام خواهیم کرد ۷۸ درصد ردشدگان گزینش معلمان در مرحله تجدیدنظر تأیید شدند هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۳/۷؛ رگبار و رعدوبرق در ۱۵ استان پدرام مدنی جاسوس رژیم اسرائیل اعدام شد سیگار، قاتل خاموش مغز و عامل زوال عقل هشدار درباره خطرات شباهت ظاهری دارو‌ها اساسنامه مدرسه مجازی تصویب شد واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای علیرضا بیرانوند درباره پذیرش در دوره دکتری برخورد قاطع سازمان امور دانشجویان با گلوگاه‌های فساد در جذب دانشجو جهانگیر: ایران در مذاکره بر حق غنی‌سازی مُصر است / آزادی ۲ بازداشتی پرونده بندر رجایی/ تشکیل پرونده برای میرسلیم واکنش وزیر آموزش و پرورش به ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی: کذب محض است مجوز استخدام ۲۷۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت / جذب ۹۵۰۰ پرستار جدید

وزیر آموزش و پرورش: نهضت سوادآموزی نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که نهضت سواد آموزی راه حل اصلی انسداد بیسوادی در کشور است، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 07
کد خبر: ۲۰۳۰۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی در بازدید از سازمان نهضت سواد آموزی و نشست صمیمانه با همکاران این سازمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار کرد: دال مرکزی ما برای مدیریت نظام تعلیم و تربیت کشور یکپارچگی و یکی شدن است که مستلزم آن همدلی، همراهی و همسویی است.

وی افزود: واگرایی غیرقابل توصیفی در نظام تعلیم و تربیت وجود دارد که باید آن را حل کنیم، چرا که بزرگترین چالش ما همین واگرایی درونی نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکپارچگی درون سیستمی گفت: اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت رشد کند، باید از درون قوی شود تا از بیرون رشد کند و اثرگذار شود.

صحرایی با بیان اینکه آینده هر کشوری از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: شرط لازم برای داشتن اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه قوی، آموزش و پرورش قوی در اکنون آن جامعه است.

وی در ادامه تاکید کرد: اثر آموزش و پرورش در اکنون قابل مشاهده نیست و در آینده مشخص می‌شود، بنابراین انسانی که آینده نگر و آینده پژوهش باشد در آموزش و پرورش موفق خواهد بود.

صحرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه و تعمیق سواد اظهار کرد: سواد را در زیست‌بوم کشورمان تعریف کنیم و اینکه برای رسیدن به آن باید چه کنیم و چه مسیری را طی کنیم. معیار ایران برای تعریف سواد را کشور‌های دیگر نمی‌توانند تعیین کنند و خودمان باید تعیین کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش کنیم تا مسئله آموزش و پرورش مسئله اول کشور شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که فرد، بی‌سواد شود تا اینکه بخواهیم او را باسواد کنیم.

وی گفت: باید پیگیری باشیم که توسعه و تعمیق سواد درسال ۱۴۰۲ یعنی چه و به مثابه چیست. قرآن، خواندن، نوشتن و حساب کردن دغدغه آموزش و پرورش است و باید برای این موارد در آموزش بزرگسالان مبتنی بر علم خودش برنامه‌ریزی کنیم.

صحرایی با تاکید بر اینکه اجزای نظام تعلیم و تربیت باید مانند چرخ دنده‌های یک ماشین خوب کار کنند، گفت: در زمان مدیریت بنده تا آنجا که در توانم باشد، نهضت تقویت خواهد شد به شرط آنکه بازیگر فعال نظام تعلیم و تربیت باشد و مسئولیت انسداد بیسوادی کشور را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: نهضت باید اصلی‌ترین راه حل ما برای انسداد بیسوادی درکشور باشد و برای اینکار باید خودش را متناسب با رویکردها، ساختار‌ها و شرایط جدید در تمامی ابعاد علمی، مدیریتی، آموزشی، برنامه ریزی درسی، آزمون سازی و روانشناسی بزرگسالان به روز کند.

 در ابتدای جلسه علیرضا عبدی؛ رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با ارائه گزارش عملکرد سازمان در سال‌های اخیر به تشریح نکاتی درباره اهداف و برنامه‌های تحولی در دست اقدام این سازمان پرداخت و مدیران بخش‌های مختلف سازمان مسائل مهم حوزه خود را با وزیر آموزش وپرورش طرح موضوع کردند. / تسنیم

ارسال نظر