ادامه انتقادات به نحوه اجرای رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر
رئیس قوه قضائیه: در موضوع مبارزه با فساد نسبت به چند وزارتخانه کار‌های اساسی کردیم؛ صدا‌هایی هم بلند شد، اما کوتاه نیامدیم به‌کارگیری اتباع خارجی کار دست رستوران بین راهی داد آزار پرنده در حال انقراض در سواحل جنوبی توسط چند ماهیگیر + ویدئو توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده

ادامه انتقادات به نحوه اجرای رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اینکه بگویند با عدد محدودی رتبه‌بندی را به سرانجام برسانید مورد انتظار نیست و قطعا مجلس و کمیسیون آموزش نیز موافق چنین رویکردی نیست و نخواهد بود؛ بنابراین لازم است مسئولان ذی ربط، هر مبلغی را که برای اجرای رتبه‌بندی لازم است تامین کنند تا نظام رتبه‌بندی که اهمیت زیادی هم دارد، در جایگاه درست خود قرار بگیرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 05
کد خبر: ۲۰۲۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مهدی اسماعیلی» نایب رئیس اول و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با ایلنا در مورد وجوه مختلف رتبه‌بندی معلمان و تاثیر میزان بودجه در رتبه‌هایی که به معلمان اعطا می‌شود، اظهار کرد: اتفاقا در این خصوص بار‌ها تذکر داده ایم؛ نظام رتبه‌بندی معلمان دو ماموریت مهم را پوشش می‌دهد؛ یکی ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان است و دیگری توجه به معیشت، منزلت و جایگاه معلم که هر دو مورد تاکید نظام است. برای اینکه به این جایگاه و موقعیت در خصوص معلمان برسیم نیازمند اجرایی کردن کامل نظام رتبه‌بندی هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: به مسئولین بار‌ها متذکر شده‌ایم هر مبلغ و اعتباری را که برای اجرایی شدن کامل رتبه‌بندی لازم دارند را اعلام کنند تا دولت در بودجه آن را مدنظر قرار دهد و مجلس نیز بودجه موردنیاز را به تصویب برساند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بنابراین اینکه بگویند با عدد محدودی رتبه‌بندی را به سرانجام برسانید مورد انتظار نیست و قطعا مجلس و کمیسیون آموزش نیز موافق چنین رویکردی نیست و نخواهد بود؛ بنابراین لازم است مسئولان ذی ربط، هر مبلغی را که برای اجرای رتبه‌بندی لازم است تامین کنند تا نظام رتبه‌بندی که اهمیت زیادی هم دارد، در جایگاه درست خود قرار بگیرد.

نائب اول کمیسیون آموزش اظهار کرد: کل بودجه‌ای که وزارت آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی لازم داشت، ۵۲ هزار میلیارد بوده است. با این ۵۲ هزار میلیارد تومان می‌شد رتبه‌بندی را کارسازی کرد و ۳۸ میلیارد تومان بودجه برای این کار بسته شد. ارتقای رتبه معلمان هر مبلغی که لازم داشته باشد، باید از سوی آموزش و پرورش پیش بینی شود و رقم نهایی شده را درخواست کنند. مراد قانون گذار از رتبه‌بندی مشخص است و انتظار دارد چنین نیاز‌هایی از سوی دستگاه اعلام شود. اگر بخواهیم با عدد محدودی، فقط قسمت یا بخشی از رتبه‌بندی را اجرایی کنیم، با روح قانون سازگار نیست.

به گفته اسماعیلی کمیسیون آموزش و به طور کلی مجلس شورای اسلامی به قضیه رتبه‌بندی معلمان نظارت می‌کند. او در این مورد گفت: چند نفر از نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و پرورش و در مراحل تدوین آیین نامه رتبه‌بندی بوده اند. ما همواره نظارت را به عنوان وظیفه‌ای ذاتی انجام می‌دهیم. اگر موردی باشد که در نظارت‌ها لحاظ نشده باشد، سامانه‌ای وجود دارد که آموزش و پرورش راه اندازی کرده و نقطه نظرات و اعتراضات فرهنگیان در آن سامانه قابل ملاحظه است و مسئولان پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کجایی که مجلس بتواند ورود کند و اگر گزارش خاصی در خصوص رتبه‌بندی و تاثیر بودجه در رتبه‌هایی که اعطا می‌شود دریافت کند، قطعا ورود پیدا خواهد کرد. در خصوص ایده‌هایی مثل اینکه کمیته‌ای از معلمان تشکیل شود تا روی رتبه‌بندی نظارت کنند؛ من فکر می‌کنم به دلیل اینکه رتبه‌بندی اقدامی تخصصی است، هرکسی نمی‌تواند وارد شود. افرادی با اطلاعات و تخصص کافی و فنی مدارک و مستندات معلمان را بررسی می‌کنند و در مورد رتبه‌های اعطایی تصمیم گیری می‌شود بنابراین نظارت و اجرای رتبه‌بندی کار هر فردی عادی نمی‌تواند باشد. / روزنو

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
0
درودبرشما تاالان که ۱۴شهریوراست ازاعتراض اینجانب هیچ خبری نیست فقط تبلیغات میکنند
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار