ماجرای نابودی طوفان‌ها با بمب اتمی چیست؟-راهبرد معاصر

ماجرای نابودی طوفان‌ها با بمب اتمی چیست؟

این روزها خبری به نقل از دونالد ترامپ در رسانه‌ها منتشر شده که در آن رئیس جمهور آمریکا خواستار حمله‌ی اتمی به طوفان‌ها برای نابودی آن‌ها شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 27
کد خبر: ۲۰۳۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرضیه بمباران طوفان از حدود دهه ۱۹۵۰  و در دولت آیزنهاور و توسط یک دانشمند دولتی مطرح شد. سال ۱۹۶۱ فرانسیس ریچلدرفر، رئیس اداره هواشناسی آمریکا گفت که می‌تواند "امکان انفجار یک بمب اتمی روی یک طوفان در وسط دریا را تصور کند."

 

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا می‌گوید چنین پیشنهاداتی معمولا در فصل طوفان‌های آمریکا مطرح می‌شود.

 

در همین ارتباط پایگاه اینترنتی آکسیوس چندی پیش و در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار‌ها به مقامات وزارت امنیت داخلی و شورای امنیت ملی این کشور پیشنهاد کرده بود که برای متوقف کردن طوفان‌هایی که به سمت آمریکا می‌آیند، با بمب اتمی به طوفان حمله شود.

 

در این گزارش آمده بود: منابعی که در جریان گفتگو‌های خصوصی رئیس جمهور آمریکا قرار دارند، اعلام کردند دونالد ترامپ بار‌ها به مقامات بلندپایه امنیت داخلی و امنیت ملی اعلام کرده است آن‌ها باید در پی استفاده از بمب هسته‌ای به منظور متوقف کردن طوفان‌هایی باشند که به سمت آمریکا می‌آیند.

 

یکی از مقام‌های حاضر در جلسه می‌گوید: «این گزینه را بررسی می‌کنیم.»

 

یک منبع آگاه هم به این وب‌سایت گفته:  «افراد حاضر  تعجب کردند و پس‌از پایان نشست می‌گفتند: اینو دیگه چی کار کنیم؟»

 

یک مقام ارشد دیگر نیز به آکسیوس گفته هدف ترامپ برای جلوگیری از ورود طوفان‌های شدید به آمریکا بد نیست و وقتی شنیدم‌اش احساس خطر نکردم اما فکر کردم شاید برخی از آن استفاده کنند و به روایت‌ها درباره دیوانگی رئیس‌جمهوری دامن بزنند.

 

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (ان‌او‌ای‌ای) می‌گوید که نتایج چنین اقدامی می‌تواند "خانمان‌سوز" باشد.

 

طوفان‌ها معمولا در بخش شرقی آمریکا رخ می‌دهند و اغلب هم خسارت‌های زیادی ایجاد می‌کنند. این نخستین باری نیست که برای مقابله با آن‌ها چنین ایده‌ای مطرح شده است.

 

به دنبال پخش شدن شایعه پیشنهاد رئیس‌جمهوری آمریکا در این زمینه، هشتگ "اینگونه آخرالزمان آغاز شد" (#ThatsHowTheApocalyseStarted ) در توییتر داغ شد.

 

با این حال و امروز رسانه‌ها به نقل از ترامپ، خبر یاد شده را تکذیب کرده‌اند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز سه شنبه (به وقت تهران) در یک پیام توییتری در رد این خبر نوشت: «تازه از سفر فرانسه و نشست خیلی موفق گروه ۷ به واشنگتن برگشتم و متوجه شدم که رسانه‌های اخبار جعلی هنوز هم تلاش می‌کنند که داستان‌های ساختگی را ادامه دهند و می‌گویند که من می‌خواستم از بمب‌های اتمی برای منفجر کردن طوفان‌ها قبل از رسیدن آنها به ساحل (آمریکا) استفاده کنم. این خیلی مسخره است و هرگز چنین چیزی اتفاق نیافتاده است».

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده