خسروی: VAR تا پایان لیگ قهرمانان در ایران بماند-راهبرد معاصر
پیغام یک پرسپولیسی برای فولاد در آستانه بازی با استقلال +عکس کرمانی مقدم: اشتباهات داوری نبود استقلال با ارفاق پنجم می‌ شد اقدام تازه سازمان برنامه برای حل مشکلات معیشتی معلمان + جزئیات اجرای رتبه بندی معلمان آخرین قیمت طلا، سکه، دلار و ارز در بازار امروز 24 اردیبهشت 1403 احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین‌ اجتماعی صادر شد+ جزئیات اتفاق غیرمنتظره؛ جدایی سرمربی سابق استقلال پس از قهرمانی! تلاش باشگاه استقلال برای کاهش محرومیت هاشمی‌نسب واکنش کاپیتان‌های استقلال به یک پیام مهم تقابل دوباره یک پرسپولیسی با استقلال در ۲۴ اردیبهشت فقط ستاره پرسپولیس این فصل هت‌تریک کرد! ترکیب استقلال مقابل فولاد خوزستان امروز 24 اردیبهشت 1403+ ساعت دیدار ماجرای درگیری عجیب استقلال و فولاد بر سر پیراهن مشکی! ثبت نام خودرو های سایپا ویژه اردیبهشت 1403+ جزئیات و آدرس سایت ثبت نام اینفوگرافیک| استقلال به صدر جدول برمی‌گردد؟ واکنش صمد مرفاوی به سخنان درباره داوری‌ به نفع استقلال

خسروی: VAR تا پایان لیگ قهرمانان در ایران بماند

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد تا تجهیزات کمک داور ویدئویی(VAR) تا پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان در ایران بماند و برای آموزش داوران داخلی استفاده شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 17
کد خبر: ۲۰۴۳۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از هفته جاری آغاز می‌شود و در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته اول در گروه E، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان النصر عربستان با ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، بروزوویچ و اوتاویو است.

الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا به برگزاری این بازی‌ها با کمک داور ویدئویی سبب شده است تا تجهیزات این فناوری برای بازی‌های لیگ قهرمانان وارد ایران شود و برای اولین بار در ورزشگاه آزادی تهران و نقش جهان اصفهان مورد استفاده قرار بگیرد.

در این راستا نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تجهیز و راه‌اندازی این فناوری وارد تهران شده‌اند و نصب تجهیزات VAR در ورزشگاه آزادی آغاز شده است تا شرایط برای قضاوت داوران ازبکستانی آماده شود.

 

براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایلگیز تانتاشیف، آندره ای تساپینکوپ و تیمور گینیولین از ازبکستان به عنوان داور و ۲ کمک داور قضاوت دیدار پرسپولیس و النصر را برعهده دارند و پادوم سیول کورن (تایلند)، فردوس نورسافاروف (ازبکستان) و اینوکویچی تاکاکی (ژاپن) هم به عنوان تیم VAR حضور خواهند داشت و در اتاق مخصوص این فناوری در ورزشگاه حاضر خواهند بود.

به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال جانمایی‌های دوربین‌ها و اتاق VAR در ورزشگاه آزادی انجام شده است و مشکلی وجود ندارد.

علی خسروی، عضو کمیته داوران در گفت‌وگو با ایرنا درباره تمهیداتی که باید مسئولان جهت تجهیز هرچه بهتر به منظور استفاده از VAR انجام دهند، گفت: با توجه به اینکه یکی از ملزومات کمک داور ویدئویی استفاده از اینترنت پرسرعت و قوی است، مسئولان دست‌اندرکار باید در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا در این زمینه با مشکل روبه‌رو نشویم. در صحبتی که با محمد پولادگر، معاون وزارت ورزش در حاشیه مجمع یکی از رشته‌های ورزشی داشتم به وی در این رابطه توضیح دادم.

خسروی در ادامه با اشاره به اینکه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ بازبینی صحنه‌ها با کمک داور ویدئویی با ۲۵ دوربین انجام شد، افزود: امیدوارم با مذاکراتی که صورت می‌گیرد VAR در سه ماه برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان در ایران در کشورمان بماند تا داوران آموزش‌های لازم را ببینند و با این فناوری آشنا شوند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده