شیوع یک بیماری مرموز در ساحل عاج-راهبرد معاصر

شیوع یک بیماری مرموز در ساحل عاج

در یک روستای ساحل عاج بیماری مرموزی شیوع یافته که تاکنون بر اثر آن ۷ نفر جان باخته و حدود ۶۰ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 19
کد خبر: ۲۰۴۶۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس آنچه منابع پزشکی و محلی دیروز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گزارش دادند، یک بیماری مرموز باعث مرگ هفت نفر شد و ۵۹ نفر دیگر به بیمارستانی در شهر بواکه در مرکز ساحل عاج منتقل شدند.

 

یک منبع در بیمارستان دانشگاه بواکه گفت: تا روز دوشنبه هفت نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند که پنج نفر از آن‌ها در بیمارستان و دو نفر باقی مانده در روستای نیانگبان واقع در جنوب شهر جان باختند.

 

وی افزود: در مجموع ۵۹ نفر در بیمارستان تحت درمان هستند که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها کودک و تعدادی نیز نوجوان هستند. منشا این بیماری هنوز مشخص نیست. بارزترین علائم آن «استفراغ» و «اسهال» است.

 

امانوئل کوامه انگوسان، رئیس روستای نیانگبان گفت: کسانی که جان باختند بین ۵ تا ۱۲ سال سن داشتند و حدود ۵۰ نفر برای درمان به بیمارستان دانشگاه بواکه منتقل شدند.

 

سلستین کوادیو کوفی یکی از مسئولان این دهکده گفت که بسیاری از اهالی بر این باورند که این بیماری ناشی از فرنی ذرت آلوده به برخی باکتری‌هاست. به گفته زیتانک آموین یائو مادر اولین کودکی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد، پسرش پس از خرید فرنی و خوردن آن بیمار شد.

 

او توضیح داد که پس از خوردن فرنی فرزند سه ساله‌اش دچار اسهال شد. سپس وقتی دارو‌هایی را که در بیمارستان جیبوونه به او دادند را خورد، شروع به استفراغ کرد، بنابراین به بیمارستان برگشت، اما فرزندش در آنجا درگذشت.

 

از سوی دیگر اگنس آیا کونان که دخترش را از دست داده، حاضر نیست فرنی یا فروشنده را مقصر مرگ فرزندش بداند و تاکید می‌کند که بقیه فرزندانش روز یکشنبه همان فرنی را خوردند و هیچ آسیبی به آن‌ها نرسید./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده