هشدار پکن به انگلیس درباره تایوان-راهبرد معاصر
آمریکا: درآستانه توافقی آمریکایی - سعودی هستیم هنیه: شهید رئیسی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید داشت پرچم‌ها در تایلند نیمه افراشته شدن حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین در دومین روز متوالی سفیر ایران: قرار بود شهید امیرعبداللهیان به لبنان بیاید یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت گفتگوی واشنگتن با تل‌آویو درباره حمله به شهر رفح استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد

هشدار پکن به انگلیس درباره تایوان

پکن به انگلیس هشدار داد که به اصل چین واحد پایبند باشد و به دنبال روابط رسمی با تایوان نباشد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 09
کد خبر: ۲۱۲۶۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک سخنگوی سفارت چین در لندن در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب در تارنمای این دفتر دیپلماتیک قرار گرفت، گفت: همواره قاطعانه با هر گونه تماس رسمی میان منطقه تایوان و کشورهایی که روابط دیپلماتیک با چین دارند، مخالفت کرده‌ایم.

وی افزود: ما از انگلیس می‌خواهیم که به اصل چین واحد پایبند بوده و همکاری تجاری را بهانه‌ای برای مراودات رسمی و تقویت این مناسبات با تایوان قرار ندهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که انگلیس و تایوان اخیرا بیست و ششمین دور گفت‌وگوهای تجاری سالانه را برگزار کرده و توافقنامه تقویت مشارکت تجاری امضا کردند.

این مذاکرات و امضای توافقنامه در دیدار نایجل هادلستون وزیر تجارت انگلیس و «چن چرن چی» معاون وزیر اقتصاد تایوان در لندن انجام شد.

انگلیس و تایوان در پایتخت‌های یکدیگر سفارتخانه دارند اما لندن، تایپه را به رسمیت نشناخته است. تایوان، انگلیس را یک شریک مهم خود دانسته و از حمایت‌های لندن در نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت برخوردار بوده است.

رویترز در ماه مارس گزارش داد که انگلیس با افزایش صادرات فناوری و قطعات یدکی زیردریایی به تایوان موافقت کرده است تا به تقویت نیروهای دریایی تایپه کمک کند.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و با برقراری روابط رسمی سایر کشورها با این جزیره مخالف است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده