هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟   خواهر‌خواندگی بندرعباس و مومباسا در کنیا

غربالگری سلامت روان چهار میلیون دانش‌آموز ایرانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که از اردیبهشت سال گذشته تا کنون چهار میلیون دانش‌آموز از نظر «سلامت روانی» غربالگری شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 08
کد خبر: ۲۰۷۶۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ اصغر باقرزاده افزود: برنامه‌ای تحت عنوان نظام مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی داریم؛ در این راستا از اردیبهشت‌ماه تا به امروز بیش از چهار میلیون دانش آموز را غربالگری کرده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره فرآیند غربالگری یاد شده تصریح کرد: در فرآیند غربالگری خود دانش آموزان و والدین آن‌ها به سوالات صحت سلامت روانی پاسخ داده‌اند که مشاوران در حال بررسی و صحت سنجی این سوالات هستند.

باقرزاده ادامه داد: بعد از بررسی و صحت سنجی مشاوران، می‌توانیم دانش‌آموزان را به چهار دسته دانش آموزان سالم، در معرض آسیب، آسیب دیده و دانش آموزان دارای فوریت‌های روانی اجتماعی تقسیم بندی کنیم این در حالیست که مکلفیم برای درمان دانش‌آموزان دارای شرایط «فوریت روانی اجتماعی» مداخله و اقدام کنیم.

وی ضمن اشاره بر اینکه در خصوص برخی آسیب‌ها و تنش‌هایی که دانش‌آموزان درگیر آن‌ها می‌شوند، رویکرد آموزش و پرورش تربیتی و نه سیاسی و امنیتی است اظهار کرد: به طور کلی به روی بالا بردن تاب آوری، تخلیه هیجانات مثبت و ارتقای سواد فضای مجازی و سیاسی دانش آموزان کار می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رویکرد آموزش و پرورش نسبت به هر اتفاقی همچون دعوا کردن دانش آموزان با یکدیگر و یا مسائل و مشکلاتی که با والدین خود دارند، تربیتی است و تمام موارد این‌چنینی به مرکز مشاوره ما ارجاع داده می‌شود.

وی در پایان در خصوص پایش وضعیت اعتیاد بین جمعیت دانش‌آموزی به ایسنا گفت که آموزش و پرورش در این باره آماری احصاء نکرده و این امر از وظایف شورای اجتماعی کشور است. / ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار