وضعیت آب و هوای تهران تا پایان هفته/ هوا تا چند درجه گرم‌تر می‌شود؟ زمان برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌های کشور تغییر کرد چرا «شقایق اولیفرا» جایگزین خشخاش شد؟ تفهیم اتهام «شروع به قتل» به پدر دختران آسیب‌دیده سنندجی حکم پرستو احمدی و همراهانش صادر شد سه متهمِ ۱۹ هزار مرگ/ چرا سالانه ۲۰ هزار ایرانی جان می‌بازند؟ آتش‌سوزی در گرمسار؛ دو نفر مصدوم شدند پیش‌بینی افزایش دما در تهران به ۳۹ درجه سانتیگراد نرخ دیه سال ۱۴۰۵ اعلام شد ضربه پلیس به شبکه قاچاق مواد خوراکی و تجهیزات پزشکی در پایتخت آماده‌سازی اتوبوس‌های دوکابین جدید در تهران آینده کنترل هوشمند ترافیک چگونه است؟ سرکرده اوباش در قیطریه زمین‌گیر شد این ۲ استان مراقب گرمای بی‌سابقه باشند/ هواشناسی هشدار داد/ در کدام استان‌ها بارش‌های تابستانی در راه است؟ تابستان سوزان در راه ایران؛ دما در این مناطق تا ۲ درجه بالاتر از حد نرمال پشت پرده بحران آب تهران/ چرا پایتخت با کمبود آب دست‌وپنجه نرم می‌کند؟

جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه

جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
کد خبر: ۲۶۳۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، سمیه ابراهیمی در یک برنامه رادیویی در این باره گفت: بحث سلامت روان دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد، اگر اطلاع کافی از وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان داشته باشیم می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و به دانش‌آموزان و خانواده آنها خودآگاهی دهیم.

وی با بیان اینکه ما تأکید قانونی برای این کار داریم افزود: هم در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و هم در برنامه ششم توسعه و هم قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مکلف شدیم که در راستای ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان غربالگری را انجام دهیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برای غربالگری نیاز به پایشی از وضعیت موجود داریم و باید شناسایی به‌موقع داشته باشیم ادامه داد: ما بیشتر از همه با جنبه پیشگیرانه موارد را دنبال می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و رشد مدارانه را برای دانش‌آموزان انجام می‌دهیم اظهار کرد: غربالگری روان‌شناختی ما از دوازدهم آبان‌ماه آغاز شده و پرسش‌نامه‌ای برای مقطع متوسطه اول برای دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم و در مقطع متوسطه دوم برای دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان به‌صورت آنلاین به سامانه مراجعه کرده و به پرسش‌نامه پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه نتیجه و جواب آزمون در اختیار مشاور مدرسه قرار می‌گیرد اگر دانش‌آموز در سطح نرمال باشد اقدامات رشد مدارانه را برای او در نظر می‌گیریم عنوان کرد: اگر بر اساس پرسش‌نامه دانش‌آموز در این مرحله در مقیاس‌های سلامت روان مسئله‌ای داشته باشد مشاور مدرسه رسیدگی کرده و خانواده دانش‌آموز را در جریان قرار می‌دهد، مثلاً اگر تشخیص دهیم دانش‌آموز دچار افسردگی است در مرحله اول تشخیص داده می‌شود و اگر مسئله جدی‌تر باشد به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهیم، شناسایی به‌موقع بسیار اهمیت دارد. /ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار