برنامه آموزش و پرورش برای برپایی باشکوه نماز جماعت در مدارس-راهبرد معاصر

برنامه آموزش و پرورش برای برپایی باشکوه نماز جماعت در مدارس

مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: تجهیز، زیباسازی و غبارروبی نمازخانه‌های مدارس را مورد توجه قرار می دهیم تا دانش‌آموزان رغبت کافی برای حضور در نماز جماعت داشته باشند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 02
کد خبر: ۲۰۶۶۷۱

به گزارش راهبرد معاصر،میکائیل باقری مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در برنامه روزنه رادیو گفت‌وگو درباره موضوع نماز جماعت دانش‌آموزان در مدارس و یا مساجد، اظهار کرد: بحث نماز، آموزش و نهادینه‌سازی آن در مدارس بسیار اهمیت دارد؛ علاوه بر وظیفه اداری وظیفه شرعی نیز در این خصوص بر گردن ماست.

 

وی افزود: آموزش و پرورش همه ساله با به کارگیری ائمه جماعات روحانی و غیر روحانی نهایت تلاش را می‌کند تا با همکاری مدیران مدارس شرایط را برای اقامه نماز دانش‌آموزان در مدارس فراهم کند تا دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه در صفوف نماز جماعت حضور داشته باشند.

 

باقری تصریح کرد: در سال گذشته حدود 57 هزار امام جماعت روحانی در مدارس داشتیم که نماز را اقامه می کردند. امسال حدود 12 هزار مدرسه امام جماعت خود را مشخص کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این عددها تا 15 مهر فراتر از سال گذشته شود.

 

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از دستگاه‌های دولتی که روحانی شاغل در مجموعه خود دارند خواسته می‌شود که حداقل یک یا دو روز در نماز جماعت نزدیک‌ترین مدرسه به محل کار خود حضور پیدا کنند.

 

وی افزود: برنامه پرورشی فراگیر به مدارس ابلاغ شد که مدیران از کثرت کارهای پرورشی سال‌های گذشته خارج شوند و پنج وظیفه تربیتی بر عهده آنان قرار گرفته است. امید آفرینی، هویت سازی، ایمان و خرد ورزی جزء‌ مواردی است که باید به آنها توجه شود. مدیران مدارس برنامه‌ریزی کرده‌اند که برای توجه دانش‌آموزان به ایمان، نماز جماعت را پر رونق‌تر از همیشه برگزار کنند.

 

باقری ادامه داد: امیدواریم مدارسی که امکان برگزاری نماز را دارند بتوانند با به کارگیری ائمه جماعات، تمهیدات لازم برای اقامه نماز اول وقت را فراهم کنند. ما نیز تجهیز، زیباسازی و غبارروبی نماز‌خانه‌های مدارس را مورد توجه قرار می‌دهیم تا دانش‌آموزان رغبت کافی برای حضور در نماز جماعت داشته باشند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار