دگرگونی جدید در ارکان قدرت سعودی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
در راستای تثبیت قدرت محمد بن‌سلمان؛

دگرگونی جدید در ارکان قدرت سعودی

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی که به دگرگونی سنت‌های حاکم بر این کشور جهت تسهیل قدرت در دستان فرزندش شهره می‌باشد، در جدیدترین اقدام، برخی از ارکان قدرت در این کشور را دگرگون ساخته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 31
کد خبر: ۲۰۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحولات بنیادین در سعودی جهت قدرت‌گیری فزاینده شاهزاده محمد بن ‌سلمان و تسهیل شرایط برای نشستن وی بر سریر قدرت پس از مرگ ملک سلمان همچنان ادامه دارد.

 

در جدیدترین اقدام پادشاه عربستان شماری از مقام‌های ارشد این کشور را برکنار و افراد جدیدی را منصوب کرده است. عربستان سعودی در طول چند سال اخیر و با قدرت گیری ملک سلمان، تحولات بنیادینی را به خود دیده است. برکناری ولیعهد پشیین و قدرت گیری فزاینده محمد بن ‌سلمان و دیگر فرزندان ملک سلمان مهمترین تحول صورت پذیرفته در دوران پادشاهی ملک سلمان محسوب می‌شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه سعودی شامگاه جمعه 30 اوت طی فرمانی فهد العیسی را به عنوان رئیس دیوان پادشاهی منصوب کرد. وی همچنین در فرمان دیگری دستور ایجاد وزارتخانه صنایع و منابع معدنی و گماردن بندر الخریف در راس آن به عنوان وزیر صنایع و منابع معدنی را صادر کرد.

 

علاوه بر این پادشاه سعودی دستور داد تا سازمان توسعه ریاض به ساختاری سلطنتی تحت عنوان سازمان سلطنتی در ریاض تبدیل شود.

پادشاه سعودی همچنین "بندر بن ابراهیم الخریف" را به عنوان وزیر صنعت و ثروت های زیرزمینی، "عواد بن صالح العواد" به عنوان رئیس ستاد حقوق بشر و  "عقلاء بن علی العقلاء" نیز به سمت معاونت رئیس دربار سلطنتی منصوب شدند. وی همچنین "بندر العیبان" را به سمت مشاور دربار سلطنتی گمارد.

 

همچنین بر اساس فرمان پادشاه عربستان "خالد بن عبدالمحسن المحیسن" از سمت رئیس ستاد مبارزه با مفاسد عزلو "مازن بن ابراهیم الکهموس" جایگزین وی شد.

 

بر اساس این گزارش، به فرمان سلمان بن عبدالعزیز، "تماضر بنت یوسف الرماح" نیز از معاونت وزارت کار و توسعه اجتماعی و "خلیل بن مصلح الثقفی" از ریاست کل سازمان هواشناسی و محیط زیست سعودی برکنار شدند.

 

در این حکم همچنین "سازمان توسعه ریاض" به "سازمان پادشاهی ریاض" تغییر نام یافت و "دیوان نظارت" به "دیوان کل حسابرسی" تغییر نام یافت.

 

بر اساس فرمان سلمان بن عبدالعزیز "سازمان داده و هوش مصنوعی عربستان" که به طور مستقیم زیر نظر رئیس هیأت وزیران قرار دارد، تأسیس شد.

 

بر اساس این حکم حکومتی، همچنین مرکزی به نام "مرکز ملی هوش مصنوعی" و "کتابخانه مدیریت داده ملی" که به لحاظ ساختاری با سازمان داده و هوش مصنوعی عربستان مرتبط است، تأسیس شد.

 

مضافاً اینکه وزارت "انرژی، صنعت و منابع زیرزمینی" منحل و به جای آن دو وزارتخانه "انرژی" و "صنعت و منابع زیرزمینی" تأسیس شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار