جاده چالوس یک‌طرفه شد انهدام باند مخوف آدم ربایی در رباط کریم که با وعده خروج از کشور اتباع غیرمجاز را به دام می‌انداخت پای وزارت علوم به ماجرای دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی همدان کشیده شد جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۴ / تاریخ آغاز ثبت نام و نحوه اعتراض به نتایج ۲۱ هزار معلم حق‌التدریس آزاد مشمول تعیین‌تکلیف نهایی + جزئیات تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به مازندران ممنوع شد تاریخ ثبت نام پذیرفتگان کنکور ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد این ۲ پلیس قلابی را می‌شناسید؟ + عکس پشت پرده مرگ سمیه طبری صدور احکام جدید فرهنگیان/ خبر خوش برای ورودی‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ / امکان شرکت دانشجومعلمان در طرح وام قرض الحسنه نتایج کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد + جزئیات روز جهانی دختر ۱۴۰۴ چه روزی است؟ شدیدترین خشکسالی ۱۰۰ سال اخیر در تهران با ۱۵۹ میلی‌متر بارش رقم خورد زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد سقف جدید مهریه چقدر است؟ آخرین وضعیت جاده‌های شمال کشور / چالوس امروز یکطرفه شد

سهم «تلفن همراه» در وقوع تصادفات موتورسواران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای موتورسیکلت‌سواران از مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی در تهران گفت:‌در این میان یکی از مهم‌ترین دلایل تصادف موتورسواران نیز استفاده از تلفن همراه از سوی راکبان است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۹۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ رابعه جوانبخت با بیان اینکه نیمی از فوتی‌های تصادفات رانندگی در شش ماه نخست امسال در تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است؛ گفت:‌این اشکال از وسیله نقلیه یا همان موتورسیکلت نیست؛ اشکال کار اینجاست که برخی موتورسواران تصور می‌کنند به راحتی می‌توان از هر محلی تردد کرد و هر تخلفی را انجام داد. آمار‌ها حاکی از این است که رتبه نخست علت تصادفات موتورسواران به عدم توجه آن‌ها به جلو برمی‌گردد و علتش هم صحبت کردن با تلفن همراه پشت موتورسیکلت و دادن پیامک و ... است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخش زیادی از تصادفات ناشی از واژگونی خود موتورسیکلت بدون برخورد با وسایل نقلیه است که ناشی از همین صحبت کردن پشت موتور با تلفن همراه است.

جوانبخت با بیان اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی نقش تعیین کننده‌ای در بالا بردن آمار متوفیان و مجروحان موتورسیکلت‌سوار دارد، گفت: در بیشتر تصادفاتی که موتورسیکلت سوار کلاه ایمنی ندارد صدمه اصلی به سر و گردن این افراد وارد می‌شود. همچنین باید توجه داشت که افراد برای استفاده از موتورسیکت باید مهارت‌های لازم را بیاموزند و ضمن رعایت همه نکات ایمنی، حتماً از کلاه ایمنی نیز استفاده کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین از آنجایی که افراد با ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی هستند مسلماً اقدامات آموزشی برای بخشی از جامعه موثر است، اما برای بخش دیگر باید نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و قانونی وارد عمل شوند و آن‌ها را مجاب کنند.

جوانبخت بیشتر تصادفات را ناشی از بی اطلاعی و در ضعیف افراد از حیطه خطر دانست و گفت: برخی افراد فکر می‌کنند قهرمان هستند و هیچ وقت تصادف نمی‌کنند درصورتی‌که افرادی که مهارت بالایی در رانندگی دارند از زوایای پنهان رانندگی مطلع هستند و مواضع خطر را می‌شناسند و از این رو هیچگاه چنین تصوری ندارند. / ایسنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار