هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال کشور؛ بارش‌های شدید و سیلاب در راه است احکام متهمان حادثه هشتم مهر زاهدان صادر شد جاده چالوس مسدود شد بازگشت ساعت فعالیت مترو تهران به روال عادی از اول مهرماه هر ۵ دقیقه یک ایرانی به آلزایمر مبتلا می‌شود/سونامی آلزایمر در راه است آغاز موج بازگشت مسافران تعطیلات پایان تابستان/ هشدار پلیس نسبت به تبعات شتاب‌زدگی رانندگان هر دو مسیر تونل نیایش تهران امشب مسدود است ماجرای سکته کلثوم اکبری در زندان؛ این زن در آخرین جلسه محاکمه از حال رفت! + فیلم تصاویری از سرنوشت تلخ دریاچه ارومیه + ویدئو هوای تهران در آستانه شرایط بنفش و بسیار ناسالم قرار گرفت تکذیب ادعا‌های رسانه‌های ضدانقلاب درباره یک زندانی زن راهداری: ترافیک فوق سنگین ۱۵ کیلومتری در محور خروجی گیلان هواشناسی: هشدار وقوع سیل برای ۷ استان/ افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲ متر در جنوب کشور وقوع نادرترین رویداد گردوغبار در کشور احتمال اجرای حکم اعدام قاتل الهه حسین‌نژاد در هفته جاری پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده

سهم «تلفن همراه» در وقوع تصادفات موتورسواران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای موتورسیکلت‌سواران از مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی در تهران گفت:‌در این میان یکی از مهم‌ترین دلایل تصادف موتورسواران نیز استفاده از تلفن همراه از سوی راکبان است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۹۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ رابعه جوانبخت با بیان اینکه نیمی از فوتی‌های تصادفات رانندگی در شش ماه نخست امسال در تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است؛ گفت:‌این اشکال از وسیله نقلیه یا همان موتورسیکلت نیست؛ اشکال کار اینجاست که برخی موتورسواران تصور می‌کنند به راحتی می‌توان از هر محلی تردد کرد و هر تخلفی را انجام داد. آمار‌ها حاکی از این است که رتبه نخست علت تصادفات موتورسواران به عدم توجه آن‌ها به جلو برمی‌گردد و علتش هم صحبت کردن با تلفن همراه پشت موتورسیکلت و دادن پیامک و ... است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخش زیادی از تصادفات ناشی از واژگونی خود موتورسیکلت بدون برخورد با وسایل نقلیه است که ناشی از همین صحبت کردن پشت موتور با تلفن همراه است.

جوانبخت با بیان اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی نقش تعیین کننده‌ای در بالا بردن آمار متوفیان و مجروحان موتورسیکلت‌سوار دارد، گفت: در بیشتر تصادفاتی که موتورسیکلت سوار کلاه ایمنی ندارد صدمه اصلی به سر و گردن این افراد وارد می‌شود. همچنین باید توجه داشت که افراد برای استفاده از موتورسیکت باید مهارت‌های لازم را بیاموزند و ضمن رعایت همه نکات ایمنی، حتماً از کلاه ایمنی نیز استفاده کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین از آنجایی که افراد با ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی هستند مسلماً اقدامات آموزشی برای بخشی از جامعه موثر است، اما برای بخش دیگر باید نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و قانونی وارد عمل شوند و آن‌ها را مجاب کنند.

جوانبخت بیشتر تصادفات را ناشی از بی اطلاعی و در ضعیف افراد از حیطه خطر دانست و گفت: برخی افراد فکر می‌کنند قهرمان هستند و هیچ وقت تصادف نمی‌کنند درصورتی‌که افرادی که مهارت بالایی در رانندگی دارند از زوایای پنهان رانندگی مطلع هستند و مواضع خطر را می‌شناسند و از این رو هیچگاه چنین تصوری ندارند. / ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار